مجلة افاق علوم الادارة والاقتصاد
Volume 7, Numéro 2, Pages 89-107
2024-01-27
الكاتب : حشروف فاطمة الزهراء .
نهدف من خلال هذه الدراسة الى توضيح الأثر الذي يتركه الإبتكار التسويقي على مختلف أنشطة المؤسسة من انتاج، تسعير، توزيع وترويج و للوصول إلى هذا الهدف إتبعنا المنهج الوصفي التحليلي، كما اخترنا مؤسسة خنتر لمركبات السيارات كميدان للدراسة بإعتبارها مؤسسة تقوم بالتصدير الى الخارج وذلك باختيار عينة مكونة من 70 موظف من إجمالي 80 وقد تم الإعتماد على برنامج spss للتحليل الإحصائي من خلال التكرارات، معاملات الإرتباط، والانحرافات المعياريه ومن أهم النتائج التي خلصت إليها الدراسة وجود أثر ذو دلالة احصائية للابتكار التسويقي على مختلف أنشطة المؤسسة التسويقية. Abstract: Through this study, we aim to clarify the impact left by marketing innovation on the various activities of the enterprise from production, pricing, distribution and promotion. To reach this goal, we followed the descriptive analytical approach. We also chose the Khantar Automotive Corporation as a field of study as an innovative enterprise that exports abroad by choosing A sample of 70 employees out of a total of 80 has been relying on the spss program for statistical analysis through frequencies, correlation coefficients, and standard deviations. Among the most important findings of the study is the existence of a statistically significant effect of marketing innovation on the various marketing activities of the organization.
الابتكار التسويقي ; المزيج التسويقي ; الأعمال الدولية marketing innovation, marketing mix, international business
Benyahia Mohamed
.
Bouzidi Mohamed Ali
.
Moueddene, Kada
.
Hallouche Bachir
.
Attaoui Ilhem
.
Meliani Habib
.
Dernouni Fouzia
.
pages 26-45.
Yousfi S
.
Bouanani A
.
Baba-hamed K
.
pages 108-119.
Ouldennebia Karim
.
pages 206-232.
Sadeuk A Ben Abbes
.
Meddi M
.
pages 81-94.
قازي أول محمد شكري
.
زرادنة محمد
.
بن جبارة سعاد
.
ص 222-238.