مجلة اللغة الوظيفية
Volume 10, Numéro 2, Pages 125-140
2023-12-31
الكاتب : عسّال قادة .
يتناول هذا البحث أهم الدراسات الرامية لبعث درس النّحو وتيسيره للمقبلين على تعلم اللغة العربية؛ خاصة ما تعلق بالدراسات اللّسانية الحديثة عامة، وتعليمية اللغات خاصة، إذ نجد أنها قدمت حقائق علمية، تُمكّن المتعلمين من تَعلُّم مادة النحو وفق أسس علمية بعيدة عن الجدال، والمتاهة التي يتخبّط درس النحو فيها. Summary: This research addresses the most important studies aimed at stimulating and facilitating the study of grammar for those who learn Arabic; In particular, with regard to modern linguistic studies in general and the teaching of languages in particular, We find that it has provided scientific facts, enabling learners to learn the subject as According to scientific bases far from the argument and maze in which the study of grammar flops.
الكلمات المفتاحية: تعليمية اللغات؛ الديداكتيك؛ النحو التعليمي؛ النحو العلمي. ; Keywords: Educational languages; Didactic; Educational Orientation; Thus academic.
ماصة سهام
.
ص 61-75.