رفوف
Volume 11, Numéro 2, Pages 870-888
2023-07-13

Distance Learning Vs. The Traditional Classroom التعلم عن بعد مقابل الفصول الدراسية التقليدية

Authors : Abdelhakem Slimane .

Abstract

This article discusses the main milestones in the development and formation of the distance education system. The subject of this study is the process of developing distance education that reflects all the components inherent in the educational process (goals, content, methods, organizational forms, and teaching aids) and is implemented by specific means of Internet technologies or other means that provide interaction. The challenges and advantages are mentioned in this paper. Some criticism is leveled at educational technology. I also mentioned some recommendations. This paper also includes conducting a questionnaire among professors of the Department of English at the University of Ghardaïa, which is an experience from the field that voluntarily follows a qualitative analysis, which will allow us to identify some elements of our problem and achieve tangible results.تناقش هذه المقالة المعالم الرئيسية في تطوير وتشكيل نظام التعليم عن بعد، من أول ذكر لـ "التعلم بالمراسلة" في بداية القرن الثامن عشر إلى التعليم الحديث عبر الإنترنت المنفذ عبر الإنترنت. موضوع هذه الدراسة هو عملية تطوير التعليم عن بعد. يعتبر العمل بمثابة إنشاء دورات منفصلة ومؤسسات التعليم العالي بأكملها التي تطبق مبدأ التعلم عن بعد للطلاب في أنشطتهم. تتناول الورقة التجارب الأجنبية والمحلية في تنفيذ التعليم عن بعد. التعلم عن بعد هو تفاعل المعلم والطلاب مع بعضهم البعض عن بعد ، مما يعكس جميع المكونات المتأصلة في العملية التعليمية (الأهداف والمحتوى والأساليب والأشكال التنظيمية والوسائل التعليمية) ويتم تنفيذه بوسائل محددة من تقنيات الإنترنت أو وسائل أخرى التي توفر التفاعل. التحديات والمزايا مذكورة في هذه الورقة. يتم توجيه بعض الانتقادات إلى تكنولوجيا التعليم. خاتمة وبعض التوصيات

Keywords

Distance education ; Traditional Classroom ; Internet ; Technology ; Challenges ;Survey ، الاستبيان التعليم عن بعد ; الفصول الدراسية التقليدية ; الإنترنت ; التكنولوجيا ; التحديات