Revue des reformes Economique et intégration dans l’économie mondiale
Volume 16, Numéro 1, Pages 225-239
2022-06-10

The Importance Of Relationship Marketing Approach In Achieving Service Dominant Logic Orientation: A Case Study Of Air Algérie

Authors : Hamadouche Sofiane .

Abstract

The purpose of this paper is to analyse Relationship Marketing in the light of Service‐Dominant (S‐D) Logic to emphasise the role of relationship’s marketing dimensions in developing value creation. The main study results show a positive correlation between relationship’s marketing dimensions such as Trust, Commitment, Resource Integration and Interaction on one side and value creation on the other. الملخص تهدف هذه الورقة البحثية إلى تحليل تسويق العلاقات في ضوء المنطق المهيمن في الخدمة من خلال التأكيد على دور أبعاد تسويق العلاقات في تطوير خلق القيمة. وتُعَدُّ هذه الورقة البحثية من بين أولى الدراسات التي جمعت منهج تسويق العلاقات بمفهوم خلق القيمة وتصنيفها من حيث المنطق المهيمن في الخدمة. كما توصلت نتائج الدراسة إلى وجود علاقة طردية موجبة بين أبعاد تسويق العلاقات مثل الثقة، الالتزام، تكامل الموارد والتفاعل من جهة؛ وبين خلق القيمة من جهة أخرى.

Keywords

Relationship Marketing ; Service‐Dominant (S‐D) Logic ; Value Creation