مجلة الدراسات القانونية والسياسية
Volume 8, Numéro 1, Pages 41-55
2022-01-05

الالتزام بإعلام المستهلك

الكاتب : مشراوي سهام . لحاق عيسى .

الملخص

يسعى المستهلك لإشباع حاجاته الشخصية، أو حاجات غيره من خلال اقتناء منتجات معقدة أو باهظة الثمن، مع جهل خصائصها ومميزاتها وكيفية استعمالها قد تلحق الضرر به أو بغيره، حيث استحدث المشرع وسيلة قانونية جديدة باستحداث المرسوم التنفيذي رقم 13/378 الذي يحدد الشروط والكيفيات المتعلقة بإعلام المستهلك الذي جاء لخلق التوازن بين طرفي العلاقة الاستهلاكية، بحماية المستهلك عن طريق اعلامه بكل ما يخص المنتج المطروح في الأسواق. The consumer seeks to satisfy his personal needs, or the needs of others, through having a complex or expensive products, with ignorant of their characteristics and features and how to use them that may harm him or others, as the legislator has created a new legal means by introducing the Executive Decree No. 378 /13, that defines the terms and conditions related to Informing the consumer who came to create a balance between the two sides of the consumer relationship, in order to protect the consumer by informing him with all concerning the product on market.

الكلمات المفتاحية

المستهلك ; إعلام المستهلك ; الم ; اد الغذائية ; الالتزام ; المنتج