مجلة إشكالات في اللغة و الأدب
Volume 9, Numéro 4, Pages 614-627
2020-11-07

Literature Review On The Phenomenon Of Politeness In Classrooms

Authors : Zemri Amel .

Abstract

Abstract : Through the present study, we aim at investigating the relationship between three main issues, gender, politeness and classroom interaction. One is trying to explain the linguistic behaviour of male and female students when they interact in the classroom. We specified the CEIL students as a case in point checking gender differences between them and how it affects their linguistic behaviour during class interaction. It is recommended that interaction is valuable to language development. However; different sociolinguistic variable interferes mainly the way students behave when they communicate in their classes. Therefore, male and female students are dissimilar from each other physically, psychologically and linguistically which reflect their politeness especially when the setting is restricted at classroom borders. The problematic statement raised tries to explain how males and females use politeness strategies in one classroom while interacting. الملخص :يهدف هذا البحث إلى دراسة العلاقة بين ثلاث قضايا رئيسية ، الجنس ، اللباقة والتفاعل في الفصول الدراسية. نحاول شرح السلوك اللغوي للطلاب والطالبات عند تفاعلهم في الفصل. انتقينا طلاب CEIL كحالة للدراسة من اجل التحقق من الفروق بين الجنسين وكيف يؤثر على سلوكهم اللغوي أثناء التفاعل في الفصل حريصين على ان يكون التفاعل ذا قيمة لتطوير اللغة. ومع ذلك يتغير المتغير الاجتماعي اللغوي بشكل أساسي في الطريقة التي يتصرف بها الطلاب عندما يتواصلون في صفوفهم. و بالتالي يختلف الطلاب من الذكور والإناث عن بعضهم البعض جسديًا ونفسيًا ولغويًا ، مما يعكس مدى لباقتهم خاصة عندما يكون الإعداد مقيدًا عند حدود الفصل الدراسي فهدفنا يتجسد في شرح كيفية استخدام الذكور والإناث لاستراتيجيات اللباقة في فصل واحد أثناء التفاعل اللغوي .الكلمات المفتاحية: الجنس ، اللباقة ، التفاعل ، السلوك ، المتغيرات.

Keywords

gender ; politeness ; class interaction ; variables ; behaviour