فصل الخطاب
Volume 6, Numéro 1, Pages 29-38
2017-03-01

Context Of Culture, A Key To Foreign Language Acquisition السياق الثقافي، مفتاح لاكتساب اللغات الأجنبية

Authors : Mohamed Hemaidia .

Abstract

The present theoretical research work is an attempt to describe and examine the relationship between language and culture and the possible influence the foreign culture may exert on learners' interpretation of the meaning of foreign language words, mainly those which they find difficult or alien. Learners usually have difficulties in understanding topics of different types of speech events, responding to different types of speech acts, such as requests, apologies and using written language appropriately. Their efforts made to acquire the target language very often confront various obstacles that hamper their strong will and reduce their rate of learning. These obstacles can be the source of the different errors related primarily to the cultural context of these words in sentences or utterances. الملخص يعتبر هذا البحث النظري محاولة لوصف ودراسة العلاقة بين اللغة والثقافة والتأثيرالمحتمل للثقافة الأجنبية التي قد تمارس على تفسير المتعلمين لمعنى الكلمات الأجنبية، وخاصة تلك التي يجدونها صعبة أو أجنبية. وعادة ما يكون لدى المتعلمين صعوبات في فهم أو الإجابة غلى موضوعات أنواع مختلفة من أنماط الكلام، مثل التساؤلات، الاعتذارات واستخدام اللغة المكتوبة بشكل مناسب. وكثيرا ما تواجه جهودهم الرامية إلى اكتساب اللغة المستهدفة مختلف العقبات التي تعرقل إرادتهم القوية وتقلل من معدل تعلمهم. هذه العقبات يمكن أن تكون مصدرا للأخطاء المختلفة المتعلقة في المقام الأول بالسياق الثقافي لهذه الكلمات سواء في الجمل المكتبة أو الكلام.

Keywords

Key Terms: Language, culture, text, context, meaning, schemata الكلمات المفتاحية: اللغة، الثقافة، النص، السياق، المعنى، المعرفة القبلية