أقلام

Journal of Aqlam

Description

Aqlam is a biannual, peer reviewed journal in the fields of media and communication. It is open to a wide range of issues, both theoretical and empirical, related to the human, social, political, economic and legal aspects of media and communication sciences. Aqlam was founded in 2022 by the lab of "Political and Social Communication in Algeria" at Yahya Fares University (Medea - Algeria). Aqlam communicates new ideas and research findings to scientists, scholars, and students. Opinions, findings, or conclusions expressed in the journal are those of the authors and do not necessarily reflect the views of the editors or Yahya Fares University. Aqlam is an academic, peer-reviewed open non-profit journal indexed, published biannually, accepting Arabic, English, and French research papers. All papers around the world are very welcome in our international journal.

Annonce

دعوة للنشر في مجلة أقلام

تعلن هيئة تحرير مجلة أقلام عن بداية استقبال المقالات العلمية لعددها المقبل.

14-05-2024


3

Volumes

5

Numéros

27

Articles


Les 10 articles les plus téléchargés

10 142 الإشهار وماهيته : الوظائف والعناصر 1 785 اليوتيوب التعليمي كتدوين في زيادة التحصيل العلمي: خصائص وتجارب 1 759 البيئة القانونية والتنظيمية للإشهار العمومي في الجزائر 1 482 التنمر الالكتروني على مواقع التواصل الاجتماعي 1 291 تأثير مواقع التواصل الاجتماعي على التحصيل العلمي للطالب الجامعي دراسة مسحية على عينة من طلاب جامعة الملك خالد The impact of social media sites on the academic achievement of university student A survey study on a sample of King Khalid University students 652 دور العلاقات العامة السياحية في تحسين الصورة الذهنية للسياحة الداخلية في منطقة عسير 2022م 649 الصورة الصحفية وحتمية الضبط الأخلاقي في ظل الميديا الجديدة Press image and the necessity of ethical controls in the light of new Media 624 الحرب الناعمة قوى جديدة: من الأمني والسلاح إلى المدني والميديا الجديدة 504 أثر القوة السيبرانية الناعمة لشبكات التواصل الاجتماعي على المجتمعات العربية وسبل التصدي لها 466 توظيف أساليب الإقناع والتأثير عبر مواقع التواصل الاجتماعي وصور مناهضتها للخداع التسويقي