Educ Research is an international biannual and peer-reviewed scientific journal. It is edited by The National Institute for Research in Education (NIRE) since 2011. It is specialized in the field of education and open to all scientific contributions in research-action.
The editorial line is based on an evaluation, by an international reading committee, publishing original research articles, synthesis and scientific notes in the field of educational sciences in several languages (Arabic, French, English).
Educ Research aims to promote research work intended for researchers, teacher-researchers and doctoral students to support them in their professional activities; in particular to help promote a quality school.
The journal is distributed in Open Access, specifies and declares copyright, and ensures compliance with the code of ethics and professional conduct.
Educ Research deals with all aspects related to research and development in educational technologies, to the socio-cultural, economic and educational system environment, to the analysis of educational practices, to educational evaluation, philosophy of education, educational innovation and governance, assurance and quality. Educational sociology, psychometric, educational psychology.
Its vocation is to accommodate any original text, dealing with interactions between education and its environment and integrating Information and Communication Technologies for Education (ICT).
The editorial board comprises a publication director, an editor-in-chief, a co-editor-in-chief, editorial secretariat, a scientific committee, a reading committee and linguistic correctors.
يسر هيئة تحرير مجلة بحث وتربية "Educ recherche" الصادرة عن المعهد الوطني للبحث في التربية بالجزائر، أن تدعو كافة الأساتذة والباحثين والأكاديميين، وكذا إطارات التربية الوطنية (مفتشين، بيداغوجيين، معلمين وأخصائيين نفسانيين ...). لتقديم أبحاثهم للنشر في الأعداد القادمة، في مجلات تخصص المجلة والمتمثلة في جميع الجوانب المتعلقة بالبحث والتطوير في مجال تكنولوجيات التربية، وكذا محيط التربية الاجتماعي والثقافي وتحليل الممارسات التربوية، تقييم التربية والتجديد البيداغوجي والتعليمي، الحوكمة التربوية، الجودة في التربية، علم النفس التربوي، علوم التربية، علم الاجتماع التربوي، القياس النفسي، التقويم التربوي، فلسفة التربية.
مع التأكيد على ضرورة مراعاة شروط النشر العلمي للبحوث والتقيد بقالب المجلة، وذلك من خلال تحميل تعليمات المؤلف، وكذا دليل المؤلف عبر حسابها في البوابة الجزائرية للمجلات العلمية.
يمكن التواصل مع المجلة عبر البريد الإلكتروني التالي:
ترسل المقالات عبر البوابة الإلكترونية للمجلات العلمية الجزائرية (ASJP) من خلال رابط المجلة التالي:
https://www.asjp.cerist.dz/en/PresentationRevue/573
استقبال المقالات مفتوح طوال السنة
تحيات رئيس تحرير المجلة
أد. معاش يوسف
16-11-2022
13
Volumes
31
Numéros
213
Articles
ببوشي دليلة,
2023-12-28
Mots clés: Ressources pédagogiques numériques ; TICE ; Usages ; Evaluation
مسكين امحمد,
2024-06-27
الكلمات المفتاحية: الأدوار الرئيسية، التغذية المدرسية، البيداغوجية، الصحيــــــــــة .
البدو أمل,
2024-06-10
الكلمات المفتاحية: الذكاء الاصطناعي، التعلم الرقمي، الأمان الرقمي
خذيري محمد,
2024-09-22
الكلمات المفتاحية: تطبيق رقمي ; تفاعلي ; نموذج ADDIE ; تقويم ذاتي ; التغذية الراجعة
بن دانية أحمد
,
بن عامر عماد
,
الحسيني أ.د فايزة
,
Les 10 articles les plus téléchargés