The International Journal of Social Communication, issued by the laboratory of media and communication studies , is concerned with theoretical and empirical research, and seeks to provide new approaches to the phenomena of communication and media from innovative perspective , based on deep and consolidate critical thinking which aims to question the current concepts and empirical trends, and which try through analytical methods and scientific inquiry to interpret and understand the relationship between the indicators of the phenomena of new media and communication and to dissect their manifestations, both in the Arab and Islamic world and in the global context. The journal gives special attention to research that focuses on social, civilizational and value-based variables, and which intends to approach the psychological and social behavior of social agents and their complex relationship to society in general.
إعلان عن استقبال المقالات
تعلن المجلة الدولية للاتصال الاجتماعي عن استقبال المقالات للنشر في العدد الرابع لشهر ديسمبر 2024، وذلك في الفترة من 4 أكتوبر إلى 10 أكتوبر 2024.
تُعطى الأولوية للمقالات المكتوبة باللغة الإنجليزية.
ندعو الباحثين للمساهمة بأعمالهم في هذا العدد.
Call for Papers
The International Journal of Social Communication is pleased to announce that it is accepting paper submissions for Issue 4 (December 2024) from October 4 to October 10, 2024.
Priority will be given to papers written in English.
We encourage researchers to submit their contributions for consideration in this upcoming issue.
06-08-2024
11
Volumes
41
Numéros
526
Articles
Drim Fatima Zahra,
2023-07-21
Mots clés: female immigrants ; being saved ; integrate ; feminist ethnography
كروش نوال,
2024-07-01
الكلمات المفتاحية: التعليم الالكتر ; ني ; المنصة ; م ; دل ; الجامعة ; العملية التعليمية
قوميد فتيحة,
2024-06-27
الكلمات المفتاحية: الأرشيف ; تدا ; ل الأرشيف ; الرقمنة ; التراث الرقمي
مواقي بناني حميدة,
طلحة مسعودة,
2024-09-04
الكلمات المفتاحية: الجسد ; الحركات النسوية ; شبكات التواصل الاجتماعي ; الٳعتراف
يعقيل كمال,
2024-07-01
الكلمات المفتاحية: الريبورتاج ; الخطاب الفيلمي ; السينما ; المرجعيّة الوظيفية ; الإعلام
لعرايش فاطمة الزهراء,
غوار عفيف,
2024-07-01
الكلمات المفتاحية: أساليب ; التسويق الرقمي ; الكتب ; جائحة كورونا ; methods ; digital marketing ; books ; Corona pandemic
معياش ادير,
راشدي وردية,
2024-07-01
الكلمات المفتاحية: البلاغة ; الاحتجاج الجماهيري ; خطاب الالتراس ; الفضاءالعم ; الابعاد الايدي
بودهان يامين,
2024-08-09
Mots clés: Media Literacy ; Digital Literacy ; Critical Thinking ; Digital Age
خلة مروة,
خلة سارة,
2024-09-21
الكلمات المفتاحية: التس ; يق ; الص ; رة ; الفيس ب ; ك ; المرأة السياسية ; طلبة الاتصال
نوارخرخاشي عبد المنعم,
معتوق جمال,
2024-09-22
الكلمات المفتاحية: طقوس ; الإحتفال ; المولد النبوي ; أداة –سالفي selfie- ; الزاوية ; Ritual ; Celebration ; The Prophet’s Birthday ; Selfie TOOL ; Zaouia
بوالفول محمد لمين,
نبار ربيحة,
2024-09-21
الكلمات المفتاحية: البيئة ; الاعلام البيئي ; خدمة البيئة ; حماية البيئة
بن شراد محمد أمين,
2024-10-04
Mots clés: media education ; second year of primary school ; second generation curricula ; pupils ; Algerian school
Akter Mst. Nasrin
,
Rhaman Md. Mofizur
,
Belhadi Wisseme
,
Taleha Lyes
,
Derrahi Ibtissame
,
Bendouba Charif Dine
,
Bendouba Sakil El Zahraa
,
Touati Redouane
,
Berghouti Assia
,
Messani Fatma
,
Bensenouci Amira
,
Bouadjimi Djamel
,
Bouzida Feyrouz
,
Khamet Hamida
,
Rezzoug Kamel
,
Chabane Chaouch Sarah
,
Aissat Karima
,
Bouanani Hocin
,
Boualem Hamou
,
Benaouda Moussa
,
Ben Melit Selma
,
Bendjeddah Omar
,
Ramdane Elkhamssa
,
Merazga Sara
,
Karouche Hanane
,
Chadi Khawla
,
Les 10 articles les plus téléchargés