مجلة الدراسات والبحوث الاجتماعية
Volume 6, Numéro 2, Pages 245-253
2018-06-01
الكاتب : حسين ضيف .
تهدف هذه الدراسة إلى اطلاع معلمي ذوي الاحتياجات الخاصة بالطرق المعتمدة في تدريس هذه الفئة وكذا حث الباحثين والمهتمين بهذه الفئة بتكييف وتطوير هذه الطرق التدريسية حسب صنف كل فئة والبيئة التعليمية المتاحة في الجزائر والتعرف على التطورات الحاصلة في العالم في مجال تدريس ذوي الاحتياجات الخاصة من خلال عرض لنماذج طرق التدريس وكذا متطلبات ادارة فصول هذه الفئة. Abstract The aim of this study is to inform teachers with special needs of the methods adopted in teaching this category, as well as to encourage researchers and interested in this category to adapt and develop these teaching methods according to the category of each category and the educational environment available in Algeria and to learn about the developments in the world in the field of teaching people with special needs For teaching methods as well as classroom management requirements
الكلمات المفتاحية: ذوي الاحتياجات الخاصة، المنهج، طرق التدريس. Keywords: Special Needs, Curriculum, Teaching Methods
هزرشي سليمان
.
ص 1116-1136.
كاكي محمد
.
غربي صباح
.
ص 373-390.
نور الدين بن سولة
.
ص 195-212.
محمد قارش
.
فهيمة قابوش
.
ص 121-130.