مجلة العلوم الانسانية
Volume 15, Numéro 1, Pages 1293-1303
2015-06-30

Teachers’ Corrective Feedback And Students’ Written Productions

Authors : Samira Benidir .

Abstract

ترمي الدراسة إلى إعطاء تحليل عام و طرح نقاش حول المعطيات التي تم جمعها عن طريق الاستقصاء. إن مجمل الأسئلة التي تم طرحها تتناول وضعية تعليم التعبير الكتابي في أقسام اللغة الانجليزية ضمن قسم اللغات الأجنبية في جامعة بسكرة. و من المعلوم أن غالبية الأساتذة يعتقدون بان سبب الأخطاء الشائعة و المتكررة لدى الطلبة في كتابتهم، يتعلق أساسا بالصعوبات و النقائص التي يواجهونها خلال مدة التكوين. و بالمقابل، يستطيع الأساتذة تقديم العون و التخفيف من عدد الأخطاء لتحسين أداء الطلبة من خلال اعتماد التصحيح الانعكاسي و الذاتي. و بالاعتماد على النتائج المتحصل عليها من خلال الدراسة المنجزة تمكنا من إعطاء سلسلة من التوصيات و الاقتراحات و هذا من اجل تسهيل مهمة أساتذة اللغة الانجليزية لتحسين نوعية التصحيح الذاتي و هذا لمساعدة طلبتهم لمواجهة كل المشاكل التي قد تعترضهم خلال ممارستهم للتعبير الكتابي. The present paper gives an overall analysis and discussion of the data generated by a questionnaire survey. In effect, this questionnaire is used to investigate the situation of teaching written expression within the English course at the Section of English Studies in the Department of Foreign Languages of Biskra University, the teachers’ views about the factors that cause students recurrent errors in writing, and the impact of teachers’ corrective feedback to improve students’ writings. The findings show that students have many difficulties and deficiencies in writing caused by different factors, and that teachers can bring a great contribution to reduce these difficulties and improve students’ performance through their corrective feedback. On the basis of the results obtained, a number of pedagogical implications are highlighted for EFL teachers to improve the quality of their corrective feedback in order to help students. Keywords: corrective feedback – students’ errors - written productions.

Keywords

Teachers’ Corrective Feedback , Students’ Written Productions