مجلة المنظومة الرياضية
Volume 11, Numéro 1, Pages 563-578
2024-03-20

The Role Of Practicing Physical Education And Sports In Achieving Psychosocial Adjustment Among Middle School Students

Authors : Benmiloud Salheddine . Sadi Sadi Mohamed .

Abstract

The purpose of this study is to determine the degree to which physical education and sports are practiced by intermediate students. The researcher used a descriptive correlational approach based on the scale tool for Zainab Choucair, and from a study community of 667 students, the researcher selected a random sample estimated to be 80 students from the first and third year for two averages belonging to the city of DJendel. The results of our study showed statistically significant differences in the degrees of psychosocial compatibility between students of the first- and third-year average, with the differences largely favoring third-year students. These findings suggest that physical education and sports practice. الغرض من هذه الدراسة هو تحديد درجة ممارسة التربية البدنية والرياضة من قبل طلاب المرحلة المتوسطة. واستخدم الباحث منهجا ارتباطيا وصفيا يعتمد على أداة المقياس لزينب شقير، ومن مجتمع الدراسة المكون من 667 طالبا وطالبة، اختار الباحث عينة عشوائية قدرت ب 80 طالبا من السنة الأولى والثالثة لمعدلين تابعين لمدينة جندل. أظهرت نتائج دراستنا فروقا ذات دلالة إحصائية في درجات التوافق النفسي والاجتماعي بين طلاب السنة الأولى والثالثة ، مع وجود فروق لصالح طلاب السنة الثالثة إلى حد كبير. تشير هذه النتائج إلى أن التربية البدنية وممارسة الرياضة.

Keywords

physical education and sports; psychosocial adjustment; middle school students.