التكامل الاقتصادي
Volume 11, Numéro 5, Pages 17-30
2023-09-30

Role Of Neuromarketing In Influencing Consumer Behavior - Amazon As Model - دور التسويق العصبي في التأثير على سلوك المستهلك - شركة أمازون كنموذج -

Authors : Laoufi Afnane .

Abstract

Abstract: The aim of this study was to analyze the role of neuro-marketing in influencing consumer behavior in Amazon. A descriptive approach was used to analyze the techniques and methods used in neuro-marketing by Amazon. The available data from Amazon and relevant academic research were analyzed using the analytical method. The study showed that Amazon successfully employs neuro-marketing techniques to achieve its business goals. These techniques include the use of big data and its analysis through artificial intelligence and emotional algorithms to understand consumer preferences and guide them effectively. Artificial neuron techniques are also used to develop predictive models of consumer behavior and personalize offers and marketing. Keywords: Neuromarketing, Consumer Behavior, Amazon, Neurosciences, Marketing Techniques. JELClassificationCodes: M310 ملخص: هدفت هذه الدراسة إلى تحليل دور التسويق العصبي في تأثير سلوك المستهلك في شركة أمازون.بحيث تم استخدام منهج وصفي لتحليل التقنيات والأساليب المستخدمة في التسويق العصبي بواسطة أمازون. تم تحليل البيانات المتاحة من أمازون والأبحاث الأكاديمية ذات الصلة باستخدام الأسلوب التحليلي. أظهرت الدراسة أن أمازون تستخدم تقنيات التسويق العصبي بنجاح لتحقيق أهدافها التجارية. تشمل هذه التقنيات استخدام البيانات الضخمة وتحليلها بواسطة خوارزميات الذكاء الاصطناعي والعاطفي لفهم تفضيلات المستهلك وتوجيهه بشكل فعال. كما يتم استخدام تقنيات العصبونات الاصطناعية لتطوير نماذج تنبؤية لسلوك المستهلك وتخصيص العروض والتسويق الشخصي. كلمات المفتاحية: التسويق العصبي، سلوك المستهلك، أمازون، العلوم العصبية، تقنيات التسويق. تصنيفاتJEL : M310

Keywords

التسويق العصبي ; سلوك المستهلك ; أمازون ; العلوم العصبية ; تقنيات التسويق ; Neuromarketing ; Consumer Behavior ; Amazon ; Neurosciences ; Marketing Techniques