مجلة اقتصاديات شمال افريقيا
Volume 17, Numéro 1, Pages 689-699
2021-03-03

The Role Of Electronic Advertising In Influencing The Behavior Of The Algerian Consumer

Authors : Gaid Brahim . Benine Baghdad . Ben Amor Lakhdar .

Abstract

This study aims to investigate the role of electronic advertising in influencing consumer attitudes toward the products offered by the economic institution from the view of consume. In order to achieve the objectives of this study, the analytical description method was used that fits this type of studies, a questionnaire was administered as a tool for data collection in the field study, which drew on a sample of the study population of the Algerian consumer user of technology, has resulted in a combined 381 valid form for the study, After statistical processing and testing hypotheses, it was reached many results including the most important ones: there is a statistically significant effect in the electronic advertising on the Algerian consumer behavior relationship. هدفت هذه الدراسة إلى معرفة الدور الذي يلعبه الإعلان الالكتروني في التأثير على سلوك المستهلك تجاه المنتجات التي تقدمها المؤسسة الاقتصادية من وجهة نظر المستهلك من أجل تحقيق أهداف هذه الدراسة استخدمنا المنهج الوصفي لتناسبه مع إشكالية البحث، واستخدمنا الاستبانة كأداة لجمع البيانات في الدراسة الميدانية والتي وجهت إلى عينة من مجتمع الدراسة المتمثل في المستهلك الجزائري المستخدم للتكنولوجيا، وقد تم جمع 381 استمارة صالحة للدراسة، وبعد المعالجة الإحصائية كانت أهم نتيجة هي وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين الإعلان الالكتروني وسلوك المستهلك الجزائري.

Keywords

electronic advertising ; consumer behaviour ; internet ; AIDA model