مجلة رقمنة للدراسات الإعلامية والاتصالية
Volume 3, Numéro 2, Pages 201-217
2023-06-27

Artificial Intelligence Interference In Digital Media , And The Immediate Impact On E- Learning

Authors : Mokhtari Redouane .

Abstract

شهد عصرنا هذا اضطرابات كبيرة في صناعة الإعلام نتيجة للثورات التكنولوجية ، و في الواقع ، تستمر الفرص والتحديات الجديدة في الظهور ، وكان آخرها نتيجة للتقدم السريع واعتماد تقنيات الذكاء الاصطناعي. بشكل رئيسي من خلال التبني الواسع لتقنيات المعلومات والاتصالات قد يقدم فرصًا جديدة لتنويع عروض الإعلام الرقمي. قمنا من خلال هذه الورقة بإلقاء الضوء على التداخل المتعدد بين الذكاء الاصطناعي A I و الإعلام الرقمي D M وتأثيرهما الكبير على التعلم الإلكتروني. This era has witnessed major disruptions to the media industry as a result of technological revolutions . As a matter of fact new opportunities and challenges continue to arise, most recently as a result of the rapid advance and adoption of artificial intelligence technologies. Mainly by the broad adoption of Information and communication Technologies may introduce new opportunities for diversifying digital media offerings. Through this paper study we shed light on the multi-interference between A I and D M and their focal impact on E-learning .

Keywords

Artificial Intelligence ; Digital Media ; ICTs, . ; E-learning