مجلة الآداب والعلوم الانسانية
Volume 17, Numéro 1, Pages 3-22
2023-03-08
الكاتب : بوخموشة الياس .
الملخص إن دراسة المنهج العلمي كمشكلة اعتمدت في تحليل المحتوى الذي طور دراسات الأدب ، وقبل ذلك الدراسات في علم الاجتماع والأنثروبولوجيا ، هي ما ستتمكن هذه الطريقة من إعطاء نتائج علمية في مجال الإعلام والسينما؟ ثير الدراسة مسألة البنيوية كأداة بحث ضمن تحليل المحتوى في الإنتاج الفني والإنتاج الإعلامي والأدب البشري؟ كيف يمكننا استخدام هذه الطريقة الموثوقة في دراسة المجتمعات والمجموعات العرقية ، مثل مسعى كلود ليفي شتراوس في مجال أكبر وأكثر تعددًا للتخصصات؟ Abstract in its litigation for these rights such as the production of the image in a world of image of art and The study on scientific methodology as a problematic adopted in the analysis of the content that has advanced the studies of literature, and before that the studies in sociology and anthropology, are what this method will be able to give scientific results in the field of the media and the cinema? The study raises the question of structuralism as a research tool within the analysis of content in artistic production and media production and human literature? How can we use this method, which is reliable in the study of communities and ethnic groups, such was Claude Lévi-Strauss's endeavor in a larger and more multi-disciplinary field? key word .curriculum. structuralism. Media. Artistic production literature
المنهج ; البني ; ية ; الميديا ; الانتاج الفني ; الأدب ; curriculum ; structuralism ; Media ; Artistic production ; literature
نويوة نسيمة
.
حمومي أحمد
.
ص 420-438.