الآداب
Volume 21, Numéro 1, Pages 404-422
2021-12-15
الكاتب : بوكثير حمزة .
تتناول هذه الدراسة أحد أهم أنشطة تعليمية اللغة العربية في مناهج الجيل الثاني، ألا و هو ميدان فهم المنطوق الذي يعتمد أساسا على ملكة السمع و مهارة الاستماع، و أثر هذه الأخيرة على نتائج النشاط؛ حيث تولي إصلاحات الجيل أهمية كبيرة للمنطوق على المكتوب في تعليم اللغة العربية. This study deals with one of the most important Arabic language teaching activities in the second generation curriculum. It is the understanding of the uttered, which depends mainly on the faculty of hearing and the skill of listening. Furthermore, the impact of the latter on the activity results .As a conclusion, it should be mentioned that the reforms of the generation-which experts insist on-attach a great importance to the spoken over the written in teaching the Arabic language.
التطبيقات التربوية ; Educational Applications ; فهم المنطوق ; operative comprehension ; مهارة الاستماع ; ،listening skill، إصلاحات الجيل الثاني:the second generation reforms.
عبداللاوي نجاة
.
دين العربي
.
ص 1591-1601.
عبداللاوي نجاة
.
نبيل ربيع
.
ص 301-314.
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.