مجلة الإستراتيجية والتنمية
Volume 11, Numéro 4, Pages 442-458
2021-07-29

Do Tourism Agencies In Algeria Promote Enough The Local Tourist Destination? - Studying A Sample Of Tourism Agencies In The Province Of Setif-

Authors : Lagha Soumia . Doumi Samra .

Abstract

Abstract: Our study aims to diagnose the extent to which the local tourist destination is promoted by a sample of tourism agencies in Setif province, this study based on a questionnaire designed and distributed to 60 agencies organize local trips. it was an estimated response rate of 86%. In testing and analyzing the hypotheses, we relied on spss20 using the sample arithmetic mean and the T- test. The results of the study showed that most of tourist agencies in this sample promote the local tourist destination, through its approved tourism promotion mix activities, organize offers and tours to local destinations in Algeria, and provide accompanying tourist services at the local tourist destination during trips. ملخص: تهدف دراستنا إلى تشخيص مدى ترويج الوجهة السياحية المحلية لدى عينة من الوكالات السياحية في ولاية سطيف، وقد تم الاعتماد على استبيان تم تصميمه وتوزيعه على 60 وكالة تنظم رحلات محلية، حيث كان معدل استجابة يقدر ب 86%. اعتمدنا في اختبار فرضيات الدراسة على برنامج spss20 باستخدام المتوسط الحسابي للعينة، واختبار t. أظهرت نتائج الدراسة أن أغلب الوكالات السياحية محل الدراسة يقومون بترويج الوجهة السياحية المحلية، من خلال أنشطة المزيج الترويج السياحي المعتمدة بها، تنظيم عروض ورحلات سياحية إلى الوجهات المحلية في الجزائر، وتوفير الخدمات السياحية المرافقة في الوجهة السياحية المحلية.

Keywords

tourism promotion ; tourist agencies ; local tourist destination