فصل الخطاب
Volume 6, Numéro 2, Pages 3-20
2017-06-01

Teacher Training Adaptation To Respond , To The New 21st Century Requirements: English Teacher Case Study

Authors : Ammar Benabed .

Abstract

The issues relating to teacher training are at the heart of the current debates of the public authorities. The economic and social changes arising from globalization imply that the quality of education systems must be adapted to meet the new requirements. The expectations for educational institutions and teachers are more complex than before. The Ministry of National Education is committed to improving learning for all Algerian school-goers. The attainment of this ambitious goal cannot materialise unless all learners receive a quality education. Similar to all countries, Algeria seeks to improve the quality of teaching to better meet the economic and social expectations increasingly higher. Teacher body, the most important human resource in the education system, is at the core of the efforts aiming to enhance learners’ achievements. However, this high quality of education requires an overhaul of the training courses from the viewpoints contents, devices and expectations. In reality, the present situation raises multifarious challenges to policy-makers, training institutes and trainers. This is what the present article tries to shed enough light on so as to highlight and identify the gaps that preclude effective changes in both teachers’ teaching and learners’ learning. الملخص القضايا المتعلقة بتدريب المعلمين هي في صميم المناقشات الحالية من السلطات العامة. التغيرات الاقتصادية والاجتماعية الناجمة عن العولمة تعني أن جودة نظم التعليم يجب تكييفها لتلبية المتطلبات الجديدة. أن توقعات للمؤسسات التعليمية والمعلمين هي أكثر تعقيدا من ذي قبل. وتلتزم وزارة التربية الوطنية لتحسين التعلم لجميع رواد المدرسة الجزائرية. هذا الهدف الطموح لا يمكن أن يتحقق ما لم يحصل جميع المتعلمين تعليما ذا نوعية جيدة. على غرار جميع البلدان، تسعى الجزائر جاهدة إلى تحسين نوعية التعليم لتلبية أفضل التوقعات الاقتصادية والاجتماعية أعلى على نحو متزايد. هيئة المعلمين، المورد البشري الأكثر أهمية في نظام التعليم، هو في صميم الجهود الرامية إلى تعزيز إنجازات المتعلمين. ومع ذلك، هذه النوعية العالية للتعليم تتطلب إجراء إصلاح شامل للدورات التدريبية من وجهة نظر المحتويات والأجهزة والتوقعات. في الواقع، فإن الوضع الراهن يثير تحديات متنوعة لصناع القرار السياسي، ومعاهد التدريب والمدربين. هذا ما تحاول هذه المقالة تسليط الضوء عليه والتعرف على الثغرات التي تحول دون إحداث تغييرات في كل من تدريس المعلمين وتعلم المتعلمين.

Keywords

IT, INSETT, competence, pragmatics, sociolinguistics, CBA, professionalism, interculturality الكلمات المفتاحية: التكوين الأولي، التكوين أثناء الخدمة، الكفاءة