Revue des sciences commerciales et de gestion

Journal of Business and Management Sciences

Description

Founded in 2003, the Journal of Business and Management Sciences (JBMS), known as Revue des Sciences Commerciales et de Gestion, is a blind peer reviewed open-access journal edited and issued annually by the laboratory of applied studies in business and management sciences at the first founded Business school in Algeria, Ecole Supérieure de Commerce-Koléa. While the core interest of the journal is the developing field of business and management sciences, JBMS encourages multidisciplinary studies and approaches highlighting strong linkages between management sciences and economic theory. Striving to identify and publish original theoretical and empirical research articles of high scientific quality, JBMS welcomes contributions from all local and foreign researchers (seniors, juniors, doctoral students and professionals). The submitted articles are firstly evaluated in terms of admissibility by the editorial board of the journal. Once the article is accepted, it is evaluated anonymously by national and international scientific reviewers who notably validate the authenticity; the originality, the scientific value, and the editorial quality of the proposed research. The editing languages are English, Arabic, and French.


16

Volumes

16

Numéros

110

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

1 782 Evolution du système éducatif de l’Algérie de 1830 à 2012 : Origines historiques des disparités régionales 747 L’influence de la visite médicale et pharmaceutique sur la prescription des médicaments 735 تعزيز الشمول المالي كألية في تحقيق الاستقرار المالي - دراسة حالة دول العالم العربي - 661 مؤشرات فعالية أسواق الأوراق المالية العربية: دراسة تحليلية لسوق الأوراق المالية السعودي للفترة 2007-2016 485 Etude comparative entre l’efficience des banques islamiques et des banques conventionnelles : Méthode DEA 446 المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات دراسة تحليلية لتجارب بعض الدول الغربية والعربية مع عرض لواقع المسؤولية الاجتماعية في الجزائر 443 دور برامج إعادة التأمين في إدارة المخاطر و تعزيز الملاءة المالية لشركات التأمين على الأضرار: حالة الشركة الجزائرية للتأمينات CAAT. 426 L’innovation dans le secteur public : un atout pour une administration publique moderne 399 Les modèles de mesure de la gestion comptable des résultats : Revue de la littérature 366 مساهمة التدقيق الخارجي في دعم تطبيق مبادئ حوكمة الشركات دراسة ميدانية لآراء المدققين بمكاتب التدقيق في ولاية عين تموشنت