Revue des sciences commerciales et de gestion


Description

Founded in 2003, the Journal of Business and Management Sciences (JBMS), known as Revue des Sciences Commerciales et de Gestion, is a blind peer reviewed open-access journal edited and issued annually by the laboratory of practical studies in business and management sciences at the first founded Business school in Algeria, Ecole Supérieure de Commerce-Koléa. While the core interest of the journal is the developing field of business and management sciences, JBMS encourages multidisciplinary studies and approaches highlighting strong linkages between management sciences and economic theory. Striving to identify and publish original theoretical and empirical research articles of high scientific quality, JBMS welcomes contributions from all local and foreign researchers (seniors, juniors, doctoral students and professionals). The submitted articles are firstly evaluated in terms of admissibility by the editorial board of the journal. Once the article is accepted, it is evaluated anonymously by national and international scientific reviewers who notably validate the authenticity; the originality, the scientific value, and the editorial quality of the proposed research. The editing languages are English, Arabic, and French.


5

Volumes

5

Numéros

30

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

2 المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات دراسة تحليلية لتجارب بعض الدول الغربية والعربية مع عرض لواقع المسؤولية الاجتماعية في الجزائر 2 مساهمة التدقيق الخارجي في دعم تطبيق مبادئ حوكمة الشركات دراسة ميدانية لآراء المدققين بمكاتب التدقيق في ولاية عين تموشنت 2 علاقة الأزمات المالية بالمحاسبة – دراسة تحليلية - 1 قياس تأثير المحاسبة الإبداعية على جودة ومصداقية القوائم المالية لشركة صيدال 1 الفعالية النسبية لمؤسسات التعليم الثانوي لمديرية التربية للجزائر الوسطى. 1 دور برامج إعادة التأمين في إدارة المخاطر و تعزيز الملاءة المالية لشركات التأمين على الأضرار: حالة الشركة الجزائرية للتأمينات CAAT. 1 La compétitivité des entreprises algériennes : Comparaisons internationales et recommandations 1 Améliorer la Compétitivité de l’Entreprise Algérienne : Quelques Pistes 1 إختبار علاقة الوساطة للإفصاح بين جودة التدقيق وجودة التقارير المالية حسب أراء أصحاب المهنة: نموذج معادلات هيكلية باستخدام المربعات الصغرى الجزئية 1 Partenariats Public-Privé : Avantages, Risques et Conditions de réussite.