Revue des sciences commerciales et de gestion


Description

Founded in 2003, the Journal of Business and Management Sciences (JBMS), known as Revue des Sciences Commerciales et de Gestion, is a blind peer reviewed open-access journal edited and issued annually by the laboratory of practical studies in business and management sciences at the first founded Business school in Algeria, Ecole Supérieure de Commerce-Koléa. While the core interest of the journal is the developing field of business and management sciences, JBMS encourages multidisciplinary studies and approaches highlighting strong linkages between management sciences and economic theory. Striving to identify and publish original theoretical and empirical research articles of high scientific quality, JBMS welcomes contributions from all local and foreign researchers (seniors, juniors, doctoral students and professionals). The submitted articles are firstly evaluated in terms of admissibility by the editorial board of the journal. Once the article is accepted, it is evaluated anonymously by national and international scientific reviewers who notably validate the authenticity; the originality, the scientific value, and the editorial quality of the proposed research. The editing languages are English, Arabic, and French.


14

Volumes

14

Numéros

97

Articles


Les 10 articles les plus téléchargés

90 مؤشرات فعالية أسواق الأوراق المالية العربية: دراسة تحليلية لسوق الأوراق المالية السعودي للفترة 2007-2016 90 المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات دراسة تحليلية لتجارب بعض الدول الغربية والعربية مع عرض لواقع المسؤولية الاجتماعية في الجزائر 75 Investigating the enablers of e-learning adoption from students’ perspective: a trump for post-COVID 19 times Case study: High School of commerce, Algeria. 72 إختبار علاقة الوساطة للإفصاح بين جودة التدقيق وجودة التقارير المالية حسب أراء أصحاب المهنة: نموذج معادلات هيكلية باستخدام المربعات الصغرى الجزئية 70 Le tableau de bord stratégique : Méthodes et pratiques de mesure de la performance. 61 L’innovation dans le secteur public : un atout pour une administration publique moderne 57 L’influence de la visite médicale et pharmaceutique sur la prescription des médicaments 56 قياس تأثير المحاسبة الإبداعية على جودة ومصداقية القوائم المالية لشركة صيدال 56 مساهمة التدقيق الخارجي في دعم تطبيق مبادئ حوكمة الشركات دراسة ميدانية لآراء المدققين بمكاتب التدقيق في ولاية عين تموشنت 56 دور برامج إعادة التأمين في إدارة المخاطر و تعزيز الملاءة المالية لشركات التأمين على الأضرار: حالة الشركة الجزائرية للتأمينات CAAT.