مجلة الروائز


Description

AL-Rwaiz is an international scientific journal, refereed, peer-reviewed, bi-annual, non-profit and open access,downloadable and readable. Issued by the Laboratory bank of Psychological, School and Professional Tests - University of Batna 1-Algeria. It’s committed to publish quality original works in two languages; Arabic and English, and which are subject to double-blind reviewing. It is attended by a group of researchers with proven scientific competence from various international universities Specialized in psychology, education and Orthophony, interested first on subjects of psychological and educational assessment and evaluation, construction and codifying tests in various branches of psychology, vocational guidance and Orthophony, and it’s open to all researchers interested in the topics of measurement and evaluation, Where the journal team aspires to achieve high levels of quality in academic publishing that respects the scientific and publishing ethics, in order to reach the scope and requirements of producing scientific knowledge in accordance with international standards.


4

Volumes

7

Numéros

76

Articles


اشباع الحاجات الارشادية وعلاقتها بقلق المستقبل لدى طالبات جامعة الأمير سطام بن عبد العزيز بالخرج وفق بعض المتغيرات الديموغرافية

استاذ مساعد د. أنوار بنت حماد الرشيدي ,  استاذ مساعد د. أسماء حزام غرم الله الزهراني ,  استاذ مساعد د. منى عبداللطيف العوض خيرالله , 

تاريخ الارسال: 16-10-2020    تاريخ النشر: 31-12-2020    ص  18-38.   

Les 10 articles les plus téléchargés

92 واقع التكفل النفسي والتربوي بأطفال ذوي الاحتياجات الخاصة في الجزائر -دراسة ميدانية على بعض مؤسسات ذوي الاحتياجات الخاصة بولاية أم البواقي- 80 تقييم الفهم الشفهي للطفل الأصم المستفيد من الزرع القوقعي المبكر. 55 تشخيص اضطراب فرط الحركة ونقص الانتباه ADHD بين الأسرة و المدرسة اختبارADHD لجمال الخطيب - دراسة حالة لمتمدرس بالسنة الثانية من الطور الابتدائي 51 تقييم استخدام وسائل التواصل الاجتماعي و التكنولوجيا الحديثة في أوساط المراهقين 49 كيفية تصميم الاختبارات والمقاييس، والأخطاء الشائعة في تصاميم البحوث التربوية لدى طلبة الدراسات العليا 47 كوفيد-19 وفقدان السمع: مساهمة في دراسة أعراض المرض والآثار الجانبية لعقار هيدروكلوروكين 44 مشكلات عدم الوعي الصحي لدى التلاميذ ودور الإعلام المدرسي كبديل تربوي لمواجهتها 43 الاختبارات الاسقاطية في علم النفس العيادي 43 أثر برنامج تدريبي مبني على استرتيجية الذاكرة العاملة ( اللفظية والرمزية ) في تنمية القدرة على قراءة الكلمات لذوي عسر القراءة – دراسة ميدانية على عينة من تلامذة عسيري القراءة من الصف الرابع والخامس ابتدائي. 40 واقع التكفل النفسي والتربوي بالطفل المصاب بمتلازمة داون "تقرير ميداني بالمركز النفسي البيداغوجي CPP 2 لولاية باتنة".