مجلة العلوم الاجتماعية

the social sciences journal

Description

The Social Sciences Journal is an international, double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access academic journal, published by the Faculty of Social Sciences – University of Laghouat Amar Telidji, Algeria. The journal focuses on the topics related to Humanities and Social Sciences, it provides an academic platform for professionals and researchers to contribute their original and innovative work in the field. The journal carries original and full-length academic articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of the mentioned domain. Our journal is published in both print and electronic versions. The electronic version can be accessed and downloaded freely. All researchers around the world are very welcome to publish their work in our Journal. Manuscripts can be sent at any time in two languages (English and Arabic) for the two issues (March and September) of each year.

Annonce

إعلان إلى كافة الباحثين الراغبين في نشر أعمالهم بمجلة العلوم الاجتماعية

ترحب مجلة العلوم الاجتماعية بكافة الباحثين والأساتذة وطلبة الدراسات العليا من داخل الوطن وخارجه الراغبين في نشر أعمالهم و أبحاثهم العلمية

و لأجل تسهيل عملية قبول الأعمال يرجى التقيد بالملاحظات التالية:

1- ضرورة احترام قالب المجلة كليةً (المقالات التي لا يلتزم أصحابها بالقالب ترفض مباشرة بعد انتهاء فترة الاستقبال التي تحددها الهيئة المشرفة على المجلة.

2- الحرص قبل إرسال المقال من أن المؤلفين الذين يظهرون في تفاصيل المقالة هم نفس المؤلفين الذين تم ذكرهم في ملف المقالة مع ضرورة التأكد من إدخال كافة المساهمين في إعداد المقال سواء كان ذلك في المقال المرسل أو على المنصة.

3- بعد نشر المقال من طرف المجلة ليست هناك امكانية اضافة اي مؤلف للمقال.

4. - لأجل إدارة وعود النشر بشكل صحيح يجب التقيد بإدخال المراجع بمجرد استلام الإشعار بالقبول.

5- بالنسبة لطلبة الدكتوراه المقبلين على المناقشة ، يجب وضع إسم الطالب أولا ثم المشرف ثانيا، مع التأكيد على كتابة البريد الالكتروني ومخبر الانتماء ومؤسسة الانتماء (في المقال المرسل وفي المنصة)؛.

 

تمنياتنا لكم بالتوفيق والسداد.

10-02-2020


9

Volumes

36

Numéros

605

Articles