الناصرية
Volume 14, Numéro 1, Pages 1259-1289
2023-06-01

Federico Garcia Lorca Y Simone De Beauvoir: La Mujer La Narcisista Sufre Un Fracaso Radical

Auteurs : Kellal Sihem Farah .

Résumé

Abstract: - playwright Federico Garcia Lorca. The Spanish rural society in which the characters develop was traditional and conservative; attached to Catholic religiosity and the cycle of nature. The land and its fruits were valued. The life of the settlers had to adhere to rigid moral values. In this reality, women occupied a subordinate place, being prey to prejudice due to their ignorance and to the secondary role assigned to them. The protagonists of the three tragedies: "Blood Wedding, Yerma and the House of Bernarda Alba", share psychological conflicts, such as frustration, which manifests itself in various ways leading to death. Most of these conflicts exist because in the three tragedies. Here, we analyze the situation of a woman who lives according to her relations with others and not for herself. As a human being, she is quite unsatisfied with her plight. They occupy a very qualifying rank in the production hierarchy of the playwright for any reasons that we developed in their time and that deserve an adequate analysis for all that they entail. Women were always a concern, a source of inspiration in the work of the Spanish KEYWORDS: 20th century literature, Lorca influence, Woman, Social, and Tragedy. RESUMEN: La Mujer fue siempre una preocupación, un motivo de inspiración en la obra del dramaturgo español Federico García Lorca. La sociedad rural española en la que se desenvuelven los personajes era tradicional y conservadora; apegada a la religiosidad católica y al ciclo de la naturaleza. Se valoraba la tierra y sus frutos. La vida de los pobladores debía ceñirse a rígidos valores morales. En esta realidad la mujer ocupaba un lugar subordinado, siendo presa de prejuicios debido a su ignorancia y al rol segundario que le asignaba. Las protagonistas de las tres tragedias: “Bodas de sangre, Yerma y la casa de Bernarda alba”, comparten conflictos psicológicos, como la frustración, que se manifiesta de diversas formas acarreando la muerte En su mayoría, estos conflictos existen porque en las tres tragedias que estamos analizando se presenta la situación de una mujer que vive en función de otros y no para ella misma; está insatisfecha como ser humano. Ocupan un rango calificador muy especial en la jerarquía productiva del dramaturgo por muchas razones que desarrollamos en su tiempo y que merecen un análisis adecuado por todo lo que conllevan. Palabras clave: Literatura del siglo XX, Influencia lorquiana, la mujer, Social, tragedia. نبذة مختصرة:: : الكاتب المسرحي فيديريكو جارسيا لوركا. كان المجتمع الريفي الإسباني الذي تطورت فيه الشخصيات تقليديًا ومحافظًا ؛ المرتبطة بالتدين الكاثوليكي ودورة الطبيعة. تم تثمين الأرض وثمارها. كان على حياة المستوطنين أن تلتزم بقيم أخلاقية صارمة. في هذا الواقع ، احتلت المرأة مكانة ثانوية ، كونها فريسة للتحيز بسبب جهلها والدور الثانوي المنوط بها. أبطال المآسي الثلاث: "عرس الدم ، يرما وبيت برناردا ألبا" ، يشتركون في صراعات نفسية ، مثل الإحباط ، الذي يتجلى بطرق مختلفة تؤدي إلى الموت. توجد معظم هذه الصراعات بسبب المآسي الثلاث. هنا نحلل وضع المرأة التي تعيش وفقًا لعلاقتها بالآخرين وليس وفقًا لنفسها. كإنسان ، فهي غير راضية تمامًا عن محنتها. إنهم يحتلون مرتبة مؤهلة للغاية في التسلسل الهرمي للإنتاج للكاتب المسرحي لأي أسباب طورناها في وقتهم والتي تستحق تحليلًا مناسبًا لكل ما تنطوي عليه. كانت المرأة دائمًا مصدر قلق ومصدر إلهام في عمل الإسبان. الكلمات الرئيسية: أدب القرن العشرين ، تأثير لوركا ، المرأة ، الاجتماعية ، والمأساة.

Mots clés

كلمات الرئيسية: أدب القرن العشرين ، تأثير لوركا ، المرأة ، الاجتماعية ، والمأساة.