افاق للعلوم
Volume 8, Numéro 1, Pages 70-87
2023-01-03

A Scrutiny Of Algerian Efl Teachers Perceptions Toward Continuing Professional Development (cpd) In Higher Education

Authors : Assia Baghdadi .

Abstract

CPDs are the activities that encompass all natural learning experiences and those conscious and planned activities which are intended to be of direct or indirect benefit to the individual, group or school (Day, 1999). Yet, despite the benefits that CPDs offer to teachers, most of them are devoted to teachers of undergraduate levels. The current research paper attempts to explore the attitudes and opinions of English as foreign language (EFL) teachers at a higher level, specifically in the context of EFL higher education. It is intended to probe the different angles that are related to CPDs such as the teachers experience with the CPDs and their impacts on their knowledge, skills and practices, their needs analysis, their ways of evaluating CPD outcomes, and the hindrances that inhibit their participation in the CPD programs. To this end, research was conducted within the English Department at the Teachers’ Higher College of Laghouat in Algeria with a sample of twenty four (24) full-time teachers. The obtained data were analyzed quantitatively and qualitatively through an exploratory descriptive design. By the end of the study, instructors reported favorable effects from CPDs in terms of collaborative work, improving their own abilities and knowledge in their primary subject field, and improving their students' behavior and discipline. However, the need to undergo more CPD programs was highly felt by the teachers to enhance their performance and knowledge in the areas of classroom management, introducing ICTs, and teaching in a multicultural setting. الملخص CPDs هي الأنشطة التي تشمل جميع خبرات التعلم الطبيعية وتلك الأنشطة الواعية والمخططة التي تهدف إلى أن تكون ذات فائدة مباشرة أو غير مباشرة للفرد أو المجموعة أو المدرسة (Day ، 1999). ومع ذلك ، على الرغم من الفوائد التي تقدمها برامج التطوير المهني المستمر للمعلمين ، فإن معظمها مخصص لمعلمي المستويات ما قبل الجامعة. تحاول الورقة البحثية الحالية استكشاف مواقف وآراء اساتذة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية (EFL) على مستوى أعلى ، وتحديداً في سياق التعليم العالي . الغرض منه هو التحقيق في الزوايا المختلفة المتعلقة بـ CPDs مثل تجربة الاساتذة مع CPD وتأثيراتها على معارفهم ومهاراتهم وممارساتهم ، وتحليل احتياجاتهم ، وطرقهم في تقييم نتائج CPD ، والعقبات التي تمنع مشاركتهم في برامج التطوير المهني المستمر. تحقيقا لهذه الغاية ، تم إجراء بحث داخل قسم اللغة الإنجليزية في المدرسة العليا للاساتذة بالأغواط في الجزائر مع عينة من أربعة وعشرين (24) استاذ داءما. تم تحليل البيانات التي تم الحصول عليها كمياً ونوعاً من خلال تصميم وصفي استكشافي. في نهاية الدراسة ، أبلغ الاساتذة عن تأثيرات إيجابية من برامج التطوير المستمر من حيث العمل التعاوني ، وتحسين قدراتهم ومعرفتهم في مجال تخصصهم الأساسي ، وتحسين سلوك طلابهم وانضباطهم. ومع ذلك ، فقد شعر الاساتذة بالحاجة إلى الخضوع لمزيد من برامج التطوير المهني المستمر (CPD) لتعزيز أدائهم ومعرفتهم في مجالات إدارة اقسامهم الدراسية ، وتقديم تكنولوجيا المعلومات والاتصالات ، والتدريس في بيئة متعددة الثقافات.

Keywords