مجلة رؤى للدراسات المعرفية والحضارية
Volume 7, Numéro 2, Pages 220-249
2021-12-31

The Role Of Cultural Contextual On English Foreign Language Students' Reading Comprehension: The Case Of Second Year Students At Setif2 University, Algeria

Authors : Ait Aissa Mouloud .

Abstract

Reading, as a receptive skill plays a vital role in enhancing foreign language students’ proficiency. The aim of this research is to explore the learners’ attitudes towards contextual learning on reading comprehension. To achieve these aims, a questionnaire was distributed to 102 second year English Foreign Language students’ at Mohamed Lamine Debaghine Setif 2 University. The research findings revealed that students of second year hold positive attitudes towards contextual learning in reading comprehension. However, the majority of the students’ have lack of knowledge about the correct application of the contextual learning for reading comprehension. In the light of these findings, a number of recommendations were suggested for the relevant samples and population. Keywords: Reading, Reading Comprehension, Receptive Skill, Contextual Learning ملخص: تلعب القراءة ، باعتبارها مهارة تقديرية ، دورًا حيويًا في تعزيز كفاءة طلاب اللغة الأجنبية. الهدف من هذا البحث هو استكشاف مواقف المتعلمين تجاه التعلم السياقي على فهم القراءة ، ولتحقيق هذه الأهداف ، تم توزيع استبيان على 102 من طلاب السنة الثانية للغة الإنجليزية في جامعة محمد لمين ديباغين سطيف 2. كشفت نتائج البحث أن طلاب السنة الثانية لديهم مواقف إيجابية تجاه التعلم السياقي في الفهم القرائي. ومع ذلك ، فإن غالبية الطلاب لديهم نقص في المعرفة حول التطبيق الصحيح للتعلم السياقي لفهم القراءة. في ضوء هذه النتائج ، تم اقتراح عدد من التوصيات للعينات والسكان المعنيين.ضع الملخص هنا (يتم الإشارة في الملخص إلى هدف البحث، والنتائج المتوصل إليها في فقرتين). ضع الملخص هنا (يتم الإشارة في الملخص إلى هدف البحث، والنتائج المتوصل إليها في فقرتين). ضع الملخص هنا (يتم الإشارة في الملخص إلى هدف البحث، والنتائج المتوصل إليها في فقرتين). كلمات مفتاحية: القراءة ، الفهم القرائي ، المهارة الاستيعابية ، التعلم السياقي

Keywords

Reading ; Reading Comprehension ; Receptive Skill ; Contextual Learning ; القراءة ; الفهم القرائي ; المهارة الاستيعابية ; التعلم السياقي