لغة كلام
Volume 7, Numéro 1, Pages 42-52
2021-01-15

تدريس الأدب التفاعلي في المدرسة الجزائرية-التحديات والآفاق المستقبلية

الكاتب : عدار الزهرة .

الملخص

من منطلق أن «تركيز الاهتمام بالشبكة ليس مضيعة للوقت ولا ترفا فكريا، بل هو انخراطٌ في قلب مجموعة من التطورات الكبرى الراهنة» جاء هذا المقال ليبرز أهمية الوسائط التكنولوجية في العملية التعليمية-التعلمية من جهة، ومن جهة أخرى ليُعرّف بمشروع وُلد من رَحِم التكنولوجيا وهو مشروع الأدب التفاعلي، ويقف على ضرورة إدماجه في المدرسة الجزائرية لما له من قدرة على كسب رهان جودة تدريس الأدب. Abstract: From the premise that “focusing attention on the network is not a waste of time nor an intellectual luxury, but rather an engagement in the heart of a group of current major developments.” This article came to highlight the importance of technological media in the educational-learning process on the one hand, and on the other hand to define a project that is born from the womb of technology and is The project of interactive literature, and it stands for the need to integrate it into the Algerian school because of its ability to win a bet on the quality of teaching literature

الكلمات المفتاحية

الوسائط التكنولوجية؛ الأدب التفاعلي؛ التدريس؛ التفاعلية؛ النص المترابط