تجسير للأبحاث والدراسات متعددة التخصصات

Tajseer For Multidisciplinary Research and Studies

Description

The Tajseer Journal for Multidisciplinary Research and Studies is an international, semi-annual, open-access, non-profit scientific journal published by the Laboratory for Research and Interdisciplinary Studies in Law, Heritage and History, Faculty of Law and political science, University of Batna 1, since 2021. It is a three-dimensional peer-reviewed journal that aims to build scientific bridges between the different branches of law and the humanities in order to achieve arbitrary and original scientific production, according to a charter of ethics based on the rules of publishing and scientific honesty. The journal has a pragmatic and scientific editorial committee whose missions are to support research in the various stages until its publication, and this to lead to a journal devoted to serious and sober scientific production. The journal publishes articles in three languages: Arabic, English and French.

Annonce

دعوة للنشر

 

دعوة للنشــــــــــــــــر:

 

يرحب طاقم مجلة تجسير للأبحاث والدراسات متعددة التخصصات ذات الترقيم الدولي: 2800-0870 ISSN :، والترقيم الإلكتروني الدولي: EISSN: 2830-828X الصادرة عن مخبر الأبحاث والدراسات متعدد التخصصات في القانون، التراث والتاريخ كلية الحقوق والعلوم السياسية جامعة باتنة 1.

ويدعو الأساتذة والباحثين وطلبة الدكتوراه من داخل وخارج الجزائر، الراغبين في المساهمة بمقالاتهم في مجالات: الحقوق والعلوم السياسية والعلوم الانسانية بكل فروعها، وبإحدى اللغات الثلاث: العربية والانجليزية والفرنسية، وهذا ضمن العدد 02 من المجلد 03، المزعم اصداره نهاية شهر جوان(الشهر 06) 2023، علما أن فترة استقبال المقالات مفتوحة طيلة السنة.

فعلى الراغبين في نشر مقالاتهم تحميل قالب المجلة من حسابها على البوابة حصريا على الرابط التالي:

https://www.asjp.cerist.dz/revues/824

07-04-2023


3

Volumes

6

Numéros

33

Articles


Exploring Obstacles of Using Distance Learning during Epidemical Periods

الدكتور أبوبكر منصور محمد الأمين, 
2023-07-13

الملخص: Abstract This study aims to explore the obstacles of using distance learning in Sudan during the epidemical periods (e.g. COVID 19). The main focus is on interactive telecommunications media, i.e., audio, video, and computer or mobile teleconferencing. A descriptive analytical method was followed. The required data were collected by means of a questionnaire for fifty (50) teachers who were chosen randomly from the different faculties of Al-Butana University. For processing and analyzing the data statistically, (SPSS) program was used. The main findings were: financial constraints, poor of telecommunications infrastructure, and electricity current problems. The researcher recommends that distance learning should be activated in the learning process. ملخص تهدف الدراسة إلى استكشاف معوقات الدراسة عن بعد في السودان خلال فترات الأوبئة (مثل كورونا فيروس19). التركيز الرئيسي، على وسائط التواصل التفاعلية مثل الصوت، الفيديو، ومقابلات الكمبيوتر أو الهاتف النقال. تكون مجتمع الدراسة من أساتذة جامعة البطانة. تم اتباع المنهج الوصفي التحليلي. جُمِعت البيانات المطلوبة بواسطة استبيان لـ (50) مدرس تم اختيارهم عشوائياً من الكليات المختلفة بجامعة البطانة. لمعالجة البيانات وتحليلها إحصائياً تم استخدام برنامج (SPSS). النتائج الرئيسية هي: محدودية المال، فقر البنية التحتية للإتصالات، ومشاكل الطاقة الكهربائية. يوصي الباحث بضرورة تفعيل الدراسة عن بعد في العملية التعليمية. من المؤمل أن تخرج هذه الدراسة ببعض الدراسات المستقبلية المقترحة

الكلمات المفتاحية: exploring ; obstacles ; distance ; epidemical ; periods