مجلة الدراسات الإقتصادية والمالية

Journal of Economic and Financial Studies

Description

The Journal of Economic and Financial Studies is a scientific journal, specialized, non-profit, open access published annually by the Faculty of Economic, Commercial and Management Sciences at Echahid Hamma Lakhdar University in Eloued - Algeria. Was Founded in 2008,to continue its scientific path towards the contributing of the development at the national and international level, as it seeks to be an international economic journalmodel, by means of constant care to develop it. , with the guarantee of issuance on time and without interruption or any delay. For All the contributions of professors, researchers, postgraduate students from various universities. In addition, the research centers and academic governmental departments in the field of specialization. The journal of Economic and Financial Studies aims to contribute of the development of knowledge by contributingin development of the national and global economy.By disseminating previously unpublished scientific research and studies related to economics, business, administration and accounting. Moreover, inthe Information management systems, Technology, innovation management, Organizational behavior and human resources management.Also,the econometrics, finance, tourism and hotel management, Strategy and management, The research is published in three languages: Arabic, English and French.

Annonce

دعوة للنشر

دعـــوة للـنشـــر

      يسر هيئة تحرير مجلة الدراسات الاقتصادية والمالية الصادرة عن كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير بجامعة الوادي –الجزائر- بأن تعلم كافة الباحثين عبر ربوع العالم والمهتمين بالنشر البحوث العلمية في مجال الاقتصاد، التجارة والتسيير ، باللغات الثلاثة: العربية، الانجلزية والفرنسية. علما أن الإصدار سنوي

 أن آخر أجل لاستقبال البحوث حدد في 30 سبتمبر 2024.

 

                                                                     عن هيئة تحرير المجلة

 

22-01-2024


16

Volumes

25

Numéros

419

Articles


تأثير التسويق بالمحتوى عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تعزيز النية الشرائية: دراسة ميدانية لمشتركي مواقع التواصل الاجتماعي لمؤسسة الطاحونة الملكية بالأغواط

قريبيز حسام الدين,  ساحي مصطفى, 
2024-01-22

الملخص: تهدف هذه الدراسة الى تسليط الضوء على مدى تأثير التسويق بالمحتوى على النية الشرائية لعينة من مشتركي صفحة مؤسسة الطاحونة الملكية للمنتجات الغذائية بالاغواط، والمقدمة عبر مواقع التواصل الاجتماعي وهذا من خلال الاعتماد على مجموعة من العناصر الواجب توفرها في المحتوى الجيد وهي (ملائمة ، مصداقية ، قيمة ، وجاذبية) مجتمعة ، وقد تم الاعتماد على الإستبانة كأداة لجمع البيانات من عينة قوامها 386 مشتركا في صفحة المؤسسة قيد الدراسة ،وتمت معالجتها باستخدام برنامج (SPSS V26).وقد خلصت الدراسة الى وجود علاقة تأثير ايجابية بين عناصر التسويق بالمحتوى مجتمعة وتعزيز النية الشرائية لدى عينة الدراسة.

الكلمات المفتاحية: التسويق بالمحتوى، الملائمة،المصداقية، القيمة،الجاذبية ، النية الشرائية.


E-business as an entry point for strengthening health services Case study: Foundation Ophthalmic Hospital Friendship of Algeria Cub in the eloued

عزيز ياسمين,  بن بردي حنان, 
2024-05-16

الملخص: The study aimed to highlight contemporary electronic and digital works and their application in the Hospital Ophthalmology Foundation Friendship of Algeria-Cuba in the eloued, by addressing both the idea of electronic business and health services and exploring the term "e-health" and its contribution to improving and strengthening the work of the institution in question. The study concluded that the health enterprise was significantly affected by advances in ICT and e-business through its support with advanced tools and devices supported by AI technologies, which significantly improved and enhanced the institution's health services. هدفت الدراسة إلى تسليط الضوء على الأعمال الإلكترونية والرقمية المعاصرة وتطبيقها في المؤسسة الاستشفائية الصداقة الجزائرية الكوبية لطب العيون في الوادي، من خلال معالجة فكرة الأعمال التجارية الإلكترونية والخدمات الصحية واستكشاف مصطلح «الصحة الإلكترونية» ومساهمتها في تحسين وتعزيز عمل المؤسسة المعنية. وخلصت الدراسة إلى أن المؤسسة الصحية تأثرت بشكل كبير بالتقدم في تكنولوجيا المعلومات والاتصالات والأعمال التجارية الإلكترونية من خلال دعمها بأدوات وأجهزة متقدمة مدعومة بتكنولوجيات الذكاء الاصطناعي، مما أدى إلى تحسين الخدمات الصحية للمؤسسة وتعزيزها بشكل كبير.

الكلمات المفتاحية: : E-Business ; Health Services ; E-Health Services