مجلة الباحث الاقتصادي - Economics Researcher's Journal -


Description

Economics Researcher's Journal is an International scientific and specialized annual review, free of charge, open-access journal published by Faculty of Economics, Trade and Management Sciences - University of Mohammed El-Bachir El-Ibrahimi Bordj Bou Arreridj, Algeria. The journal focuses on the following topics: economics; econometrics; finance and accounting; management; marketing; human resource management; operations research; tourism and hotel management; and Islamic economy . It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Economics, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions. The research is published in three languages: Arabic, English and French. Manuscripts can be sent at any time.

Annonce

ف/ي استقبال المقالات

ليكن في علم الباحثين الأفاضل؛ أن المجلة تستقبل المقالات على مدار السنة.  

ملاحظة: المطلوب كتابة المعلومات بنفس لغة المقال عند إدراج المقال على المنصة وأن تكون متطابقة مع المعلومات التي ضمن المقال، كما يجب الالتزام التام بالقالب.

25-04-2021


8

Volumes

8

Numéros

120

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

1 167 المناطق الصناعية ودورها في تحقيق التنمية الصناعية بالجزائر دراسة حالة المنطقة الصناعية بسكرة-الجزائر- 1 047 المسؤولية البيئية ومدى فعاليتها في تحسين سلوك المؤسسة اتجاه التحديات البيئية التي تواجهها -دراسة حالة مؤسسة سونلغاز وحدة مستغانم ومؤسسة الجزائرية للمياه وحدة مستغانم 944 واقع أرضيات التعليم الالكتروني عن بعد في مؤسسات التعليم العالي الجزائرية 853 أثر تحليل القوى التنافسية لبورتر على الأداء الإستراتيجي للمؤسسة دراسة حالة مؤسسة المطاحن الكبرى للجنوب –أوماش- (بسكرة) 770 المسؤولية الاجتماعية للمؤسسة كأحد المتطلبات الحديثة لدعم العلاقات العامة 694 الإستراتيجيات التنافسية للمؤسسات الجزائرية بين منطقي المقاولاتية والابتكار - حالة مؤسسات قطاع الصناعة الغذائية – 679 دور القطاع الثالث في تحقيق التنمية المستدامة 676 التسويق السياحي الالكتروني بين متطلبات التنفيذ وحتمية الواقع 653 دراسة سلوك المستهلك الجزائري تجاه التسوق عبر الانترنت - الدوافع والمعوقات 596 مبررات توجه مؤسسات التعليم العالي الجزائرية نحو تطبيق نظام ضمان الجودة من وجهة نظر مسؤولي ضمان الجودة فيها