مجلة جامعة التكوين المتواصل

Journal of the University of Continuing Education

Description

 

"The Journal of the University of Continuing Education" is a scientific peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by the University of Continuing Education in Algiers, Algeria. The journal is multidisciplinary and focuses on the fields of law and political science, economics and business administration, humanities and social sciences, media and communication, and literature and languages. It provides an academic platform for researchers to contribute innovative work in these fields with original research presented rigorously and objectively in accordance with the standards of scholarly articles. The journal is published in three languages (Arabic, English, French) and is available in both print and online versions. It is accessible for reading and downloading. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues.

Annonce

دعوة للنشر

 

يسر رئيس هيئة تحرير " مجلة جامعة التكوين المتواصل "، دعوة كل الباحثين والأساتذة وطلبة الدكتوراه من داخل الوطن وخارجه لنشر أبحاثهم العلمية ودراساتهم، باللغة العربية والإنجليزية والفرنسية، وترسل المقالات وفقا لقواعد النشر المبينة والمحددة في قالب المجلة عبر الرابط التالي في المنصة الوطنية للمجلات العلمية   asjp :

       https://www.asjp.cerist.dz/en/PresentationRevue/594

تستقبل المجلة المقالات على مدار السنة

 

 

 

20-03-2023


4

Volumes

7

Numéros

85

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

301 الوساطة الجزائية في ظل الأمر 15-02 قانون الإجراءات الجزائية الجزائري 266 إشكالية عنف المدرسي داخل المنظومة التعليمية، الواقع والأسباب والحلول (قراءة سوسيو-تربوية) 232 دور الرقابة التنظيمية في تحسين أداء الموارد البشرية (الواقع، التحديات) 202 دور إدارات شُؤون الطّلاب بالجامعات السُّودانية نحو تعزيز قيم التّسامح الرقميّ لدى الطّلاب" (دراسة ميدانيّة من وجهة نظر طلاب كليّات التّربية بجامعات ولاية الجزيرة- السُّودانThe role of student affairs departments in Sudanese universities towards promoting the values of digital tolerance among students. (A field study from the point of view of students of the faculties of education at the universities of Gezira State – Sudan) 200 المركز القانوني للاجئين في ظل المتغيرات الدولية المعاصرة ( قراءة في المادة 08من مشروع إتفاقية الحماية الديبلوماسية للجنة القانون الدولي) 194 الإجراءات التمهيدية لبيع العقار في المزاد العلني 167 الدور الإقليمي للجزائر في إفريقيا المحددات والأبعاد 163 الأضرار الناجمة عن أشغال ومنشآت الطرق العمومية: أيّ أساس للمسؤولية ؟ 160 مناهج وطرق التدريس والرعاية الموهوبين والمتفوقين ( دراسة ميدانية ببعض المدارس الجزائرية) 157 Les enjeux du discours packaging dans la vente virtuelle et son impact sur l’enfant