أبعاد إقتصادية
Volume 9, Numéro 1, Pages 174-195

الانصات للزبون في المؤسسات الاقتصادية - دراسة حالة فرع جيجل الكاتمية للفلين-

الكاتب : غبغوب ياقوتة . ضهير أمير .

الملخص

في ظل الظروف المتغيرة التي تسود السوق والمنافسة التي تفرض على المؤسسات الجزائرية مواجهتها، أصبح الإنصات (الاستماع) للزبون من الطرق التي تسمح للمؤسسة بالبقاء وغزو الأسواق، وبغرض معرفة مدى اهتمام المؤسسات الاقتصادية الجزائرية بالإنصات للزبون تم تدعيم الدراسة بتشخيص واقع الإنصات للزبون بالوحدة الكاتمية للفلين بجيجل، وقد تم التوصل إلى أن على الوحدة الكاتمية للفلين بجيجل الأخذ بعين الاعتبار الزبون من خلال إنشاء خلية للاتصال وتنويع الوسائل التي تساهم في الاهتمام بالزبون وانشغالاته، والاهتمام بوسائل الاتصال الالكترونية كصفحة الفايسبوك، البريد الالكتروني، المواقع الالكترونية من خلال تحديث المعلومات. In light of changing circumstances that prevail market and competition imposed on the Algerian institutions face, became listening to the customer of the ways that allow the institution to stay and conquer the markets, in order to see how interesting the Algerian economic institutions listening to the customer has been strengthened study the diagnosis and the reality of listening to the customer the unit JIJEL LIEGE ETANCHEITE, has been reached that the unit JIJEL LIÈGE ETANCHEITE taking into account the customer through the establishment of cell communication and diversify the means by which contribute to the interest the customer and preoccupations, and attention to electronic means of communication as a Facebook, e-mail, Web sites through updated information.

الكلمات المفتاحية

الإنصات للزبون، المؤسسات الاقتصادية. ; listening to Customer, Economic Enterprises