المجلة الدولية للاتصال الاجتماعي
Volume 1, Numéro 1, Pages 17-44
2014-03-29

The Theory Of The Value Determinism In The Media Towards A Distinctive Media Aspectنظرية الحتمية القيمية في الإعلام

الكاتب : لونيس ياديس .

الملخص

With the development of media and communication research among Western Researchers, it is clear that this type of research is living in an academic crisis at the level of Arab studies, where it is limited to some foreign projections that do not often collide with the specificities of the Arab society and in this context arguably the value imperative of Azzi It came as a theoretical work that corresponds to different social contexts.مع تطور أبحاث الاعلام و الاتصال لدى المفكرين الغربيين بدا واضحا أن هذا النوع من الأبحاث يعيش أزمة أكاديمية على مستوى الدراسات العربية حيث اقتصرت على بعض الاسقاطات الاجنبية التي لا غالبا ما تصطدم بخصوصيات المجتمع العربي و في هذا الإطار يمكن القول أن الحتمية القيمية لعزي جاءت كعمل نظري يتوافق مع السياقات الاجتماعية المختلفة .

الكلمات المفتاحية

theory of the value determinism . the media towards.distinctive media aspec .البنوية .نظيرة الحتمية . القيم والاعلام . نظريات الاتصال الحديتة