مجلة العلوم الانسانية
Volume 17, Numéro 1, Pages 189-200
2017-06-30
الكاتب : سليم بزيو . عقبة حشاني .
"مع التطور السریع الذي عرفة علم النفس التربوي ، الذي أكد عل ضرورة الاهتمام بالتعلم و جعله محور العملیة التعلیمیة التعلمیة ، أدرك القائمون على شؤون التربیة و التعلیم ، أنه لم یعد یكفي أن یكتفي الأستاذ على المادة العلمیة لیقوم بمهمته بفاعلیة و نجاح ، لذلك أصبح من الضروري على كل من سیتخذ من التدریس مهنته أن یولي اهتمامه لأسالیب التدریس. تهدف هذه الد ا رسة الى معرفة الأثر الناتج عن تطبیق و ممارسة أسلوب تدریس مقترح في التربیة البدنیة و الریاضیة على مستوى بغض القد ا رت الحركیة خلال حصة التربیة البدنیة المبرمجة أسبوعیا للسنة الثالثة ثانوي بالمؤسسة التربویة بشیر بسكري خلال فصل الأول . 2016 / و الثاني من الموسم الد ا رسي 2015 و تعتبر هذه الد ا رسة تكملة للد ا رسات السابقة التي تهتم بأسالیب التدریس في ظل المقابلة بالكفاءات. With the rapid development known educational psychology, who confirmed Al need to focus on learning and make the learning process of learning hub, he realized organizers of the affairs of Education, it is no longer enough to merely professor at the scientific material to do its job effectively and success, so it became necessary to both take from the teaching profession should pay attention to teaching methods. this study aims to know the impact resulting from the application and practice of the teaching method proposed in physical education and sports at the level regardless kinetic capabilities through share physical education programmed per week for the third year secondary educational institution Bashir gestational diabetes during the first season and the second of the school year 2015/2016. this study is the complement previous studies concerned with teaching methods in light of the corresponding competencies.
درس، التربية البدنية، القدرات
مجیدي محمد
.
بوعبد الله یوسف
.
ص 9-24.
عوینتي هواري
.
ص 139-159.
محمد الشريف ناصري
.
ص 715-725.
شاقور جلطیة محمد امین یحیاوي محمد
.
ص 127-141.