مجلة العلوم الانسانية
Volume 17, Numéro 1, Pages 105-120

Teachers’ Oral Feedback Impact On Efl Students’ Oral Proficiency. Case Of Undergraduate Classes Of The English Branch At Mku Of Biskra.

Authors : Salima Rabehi .

Abstract

As English has become the world’s language of wider communication, more and more BAC holders enroll in the English programmes at the Algerian universities. Large classes appear, therefore, to characterize most of the English departments across the country, which minimize the chances for students to be proficient speakers of English. Optimal learning of English, however, requires a balanced mastery of the four skills (Listening, Speaking, Reading, and Writing). Nonetheless, this paper concerns itself with probing students’ attitude towards and reception of the speaking skill. Intuitively, students do not seem to be aware of the importance of being orally proficient in English. From an insider perspective, we have noticed that poor oral proficiency characterize the vast majority of the undergraduate students of the English Branch at Mohamed Khider University of Biskra. Throughout the current paper, we made it our point to address two main questions: (1) to what extent are the students aware of the speaking skill importance? (2) to what extent is the teacher’s oral feedback effective and influential in improving the students’ oral proficiency? We believe that if the students receive immediate oral feedback and take it into account seriously, there will be a significant improvement in their oral proficiency. Key words: Teachers’ feedback, Impact, EFL Students, Oral Proficiency بما أن الإنجلیزیة قد أصبحت لغة التواصل الأوسع فان حملة الباكالوریا لا یتوانون على الالتحاق بشعب تدریس هذه اللغة . مما أدى لاكتظاظ الأقسام بالتالي فرص أفل لتعلم. لتعلم لغة أجنبیة فان ملكة القد ا رت الأربع تصبح ضرورة ملحة. تركز هذه الورقة على اتجاهات الطلبة فیما یخص تقبل قدرة التواصل بالإنجلیزیة. یبدو أن الطلبة لا یدركون أهمیة القدرة على التواصل و اتقان اللغة الإنجلیزیة. من الملاحظ أن رداءة التحادث بالإنجلیزیة صفة طاغیة على طلبة الإنجلیزیة بجامعة محمد خیضر. الكلمات المفاتیح: ردود فعل المعلمین، والأثر, طلبة اللغة الانجلیزیة كلغة أجنبیة، الكفاءة عن طریق الفم

Keywords

Teachers’ Oral Feedback, EFL Students’, Classes of the English Branch at MKU of Biskra