مجلة العلوم الانسانية
Volume 17, Numéro 1, Pages 74-94
2017-06-30

Improving Efl Learners' Written Production Through Authenticmaterials

Authors : Ramdane Mehiri . Fatima Hafide .

Abstract

This study sought to examine the effectiveness of using authentic materials in written expression classes in order to improve the use of contextual vocabulary and idioms at the Section of English in Biskra University. In order to collect data, the researchers used an intervention strategy that consisted of a pre-test, a treatment, and a post-test with a sample of 22 second year students. In addition, an interview was designed for 5 teachers of written expression to elicit their attitudes towards the use of authentic materials in teaching written expression. The researchers believe that there are many sourcesand types of authentic materials such as magazines which may help learners to study and employ appropriately vocabulary and idioms. The results show that the learners’ use of contextual vocabulary and idioms has been increased, and that teachers of the course prefer to use authentic materials and agree that these latter are effective to teach vocabulary and idioms in written expression courses.

Keywords

authentic materials, written expression classes, intervention strategy, حاولت ھذه الدراسة إبراز أھمیة المادة الأصلیة لتدریس التعبیر الكتابي من خلال استعمال المفردات والحكم في شعبة الانجلیزیة في جامعة بسكرة. لجمع المعلومات استعمل الباحثان إستراتیجیة تدخلیھ شملت امتحانا قبلیا ومعالجة و امتحانا بعدیا مع مجموعة 22 طالبا من السنة الثانیة بالإضافة إلى حوارات مع 5 أساتذة لنفس المادة لمعرفة وجھات نظرھم. یرى الباحثان أن للمادة الأصلیة مصادر وأنواع عدیدة كالمجلات مثلا التي تمكن الطلبة من استعمال المفردات والحكم و التي بدورھا تنمي قدراتھم الكتابیة. لقد بینت النتائج المحصل علیھا المزید من التحكم في آلیات الكتابة من طرف الطلبة ورغبة الأساتذة في إدراج المفردات والحكم في تدریس التعبیر الكتابي.