دراسات اقتصادية
Volume 7, Numéro 1, Pages 462-471
2013-04-01

Market Share Development Within Mobile Service In Algeria (2000-2014): Achievements And Challenges.

Authors : Amrane Azeddine . Hetatache Abdelhakim .

Abstract

This paper aims at evaluating the progress of market share for each mobile service operator in Algeria since the first launch in 1999, through taking into account the different statistics and reports from several institutions, thus to foresee the future of 3rd generation.The study usesthe empirical Data to analyze the development of market share, and the different factors that influence it. The findingsindicated that OOREDOO is heading to be the leader of the market, due to different circumstances; as it is the leader of multimedia services in the Middle East. For further analysis, the future studies should involve customer view to strengthen the evidences. هذه الدراسة تهدف إلى تقييم تطور سوق الهاتف النقال في الجزائر منذ أول انطلاقة سنة 1999 وإلى غاية سنة 2014. من خلال الاعتماد على الإحصائيات والتقارير التي تم الحصول عليها من مختلف الهيئات، ومن ثم التنبؤ بمستقبل الجيل الثالث. وسيتم استخدام البيانات التجريبية لتحليل تطور الحصة السوقية، ومحتلف العوامل المؤثرة عليها. وقد أظهرت النتائج أن شركة OOREDOOتتوجه لأن تكون القائد في سوق الهاتف النقال لمجوعة من الأسباب من بينها أنها أفضل متعامل في الخدمات متعددة الوسائط في الشرق الأوسط. ومن أجل تعميق التحليل أكثر ينبغي أن تتضمن الدراسات المستقبلية وجهة نظر الزبون وبالتالي تكون الأدلة أكثر قوة.

Keywords

Key words: mobile service, Information technologies, 3rdgeneration. الكلمات المفتاحية: خدمة الهاتف النقال، تكنولوجيا الإعلام، الجيل الثالث.