مجلة مفاهيم
Volume 2, Numéro 1, Pages 292-300
2019-03-11
Auteurs : جويمعة نجلاء . لوشن محمد .
Abstract: The mastery of writing has become the major objective of French teachers at Algerian colleges, who participate in their education and their expression and learning. Scriptural competence consists of producing in accordance with the conditions and characteristics of the type of text to be written. However one can not write without rewriting, rewriting is part of the act of writing, it is a reflexive and automatic activity on what one writes. :ملخص اصبح التمكن من الكتابة الهدف الرئيسي لاساتذة اللغة الفرنسية في المدرسة الجزائرية ، الذين يشاركون في تعليمهم وتعبيرهم وتعلمهم. تتكون الكفاءة الكتابية من إنتاج وفقا لشروط وخصائص نوع النص المراد كتابته. ومع ذلك ، لا يستطيع التلميذ الكتابة دون إعادة الكتابة ، وإعادة الكتابة جزء من فعل الكتابة ، بل هو نشاط انعكاس وتلقائي على ما يكتبه المرء.
Keywords: Production-revision-writer-planification-competence-rewriting. الكلمات الرئيسية : الكاتب –المراجعة- القدرات- التخطيط- إعادة كتابة.
Harrache Zina
.
Atrouz Youcef
.
pages 401-413.
Hassina Mezdaout
.
pages 164-175.
Chiali Ramzi
.
pages 283-302.
Adda Hassiba
.
Kridech Abdelhamid
.
pages 107-117.
Belhachi Sabria
.
Belhandouz Amina
.
Berbaoui Nacer
.
pages 540-556.