El-paradigm Journal مجلة البراديغم
Volume 1, Numéro 2, Pages 212-228
2016-08-29

The Neuromarketing, Asset Of Innovation Dealing With The Classic Marketing Limits

Authors : Bezzaoucha Chahinez Fadia . Salah Elyas .

Abstract

For more than 10 years, the neurosciences have opened ways of knowledge about the human brain functioning what has allowed marketing to understand better the consumer’s behavior particularly in his purchase decision. This article aims to supply a state of art on the neurosciences contributions (to the consumer’s understanding and the fight against the classic Marketing limits) as asset of innovation for the company, the brain investigation techniques beside the main empirical studies in Neuromarketing. ملخص: لأكثر من عشر سنوات، يتيح لنا علم الأعصاب العديد من المعلومات حول كيفية عمل الدماغ البشري، مما يسمح لعلم التسويق أن يتعرف أكثر على سلوك المستهلك خاصة كيفية اتخاذ قراراته الشرائية. الغرض من هدا المقال هو طرح إسهامات علم الأعصاب في مجال التسويق التي تعد ابتكارا للمؤسسة (من اجل فهم سلوك المستهلك والحد من نقاط ضعف التسويق الكلاسيكي)، التعرف على تقنيات الكشف عن الوظائف الدماغية والتطرق لأهم التجارب الميدانية.

Keywords

Neuromarketing, Reptilian Brain, Brain Investigation Techniques, Empirical Studies. التسويق العصبي، العقل الباطن ، تقنيات الكشف عن الوظائف الدماغية، التجارب الميدانية