الخطاب
Volume 14, Numéro 1, Pages 659-678

Implication And Omission In Ernest Hemingway’s “hills Like White Elephants,” Raymond Carver’s “why Don’t You Dance,” Richard Ford’s “great Falls,” And Bobbie Ann Mason’s “shiloh”

Authors : Boudjerida Messaouda .

Abstract

Abstract: Ernest Hemingway developed the “Theory of Omission” by which he would deploy interrelated techniques of implication and omission with the aim of strengthening the narrative and creating certain effects on readers. To provide additional evidence with respect to his influence on the leading figures of American literary minimalism, this article argues that the narrators of Raymond Carver’s “Why Don’t you Dance,” Richard Ford’s “Great Falls,” and Bobbie Ann Mason’s “Shiloh” employ the techniques of implication and omission in order to engage readers in the construction of meaning and make them feel more than they understand the emotional reality of the marital dissatisfaction, which is left beneath the surface of things, as does Hemingway in “Hills Like White Elephants.” To this end, the analytical and the comparative study is carried out using Wolfgang’s Iser Reception Theory. : الملخّـص طور إرنست همنغواي "نظرية الحذف" التي يوظف فيها تقنيات مترابطة من الحذف والتضمين لتعزيز تقنية السرد و خلق تأثيرات معينة على القراء. من أجل تقديم أدلة إضافية فيما يتعلقبتأثير همنغواي على رواد أسلوب التبسيط بالولايات المتحدة الأمريكية ، يبرهن هذ المقال أن رواة قصص:"لماذا لا ترقص" ، و "سقوط عظيم"، و "شيلوه" لريموند كارفر، و ريتشارد فورد ، و بوبي آن ماسون على التوالي يوظفون هذه التقنيات لإشراك القراء في بناء المعنى وجعلهم يشعرون أكثر مما يفهمون الواقع العاطفي لعدم الرضا الزوجي الذي ترك تحت سطح الأشياء كما يفعل إرنست همنغواي في قصته "التلال مثل الفيلة البيضاء". لأجل ذلك ، يتم إجراء دراسة تحليلية و مقارنة باستخدام نظرية التلقي لفولفغانغ إيزر. .

Keywords

“Iceberg Theory”; Influence; Implication; Omission.