العلامة
Volume 3, Numéro 2, Pages 363-371
2018-12-01
الكاتب : سورية قادري . إسماعيل سيبوكر .
Abstract: Algeria is a country have the existence of bilingualism Therefore, the Algerian learner enters the school and has variations of classical (accent). After the learner enters the school, he begins to learn a classical Arabic language so that his linguistic tribal gains influence his learning of the new language. Positive Impact and negative impact. ملخص: إن الجزائر بلد يمتاز بوجود الثنائية اللغوية، ولذلك فإن المتعلم الجزائري يدخل المدرسة وهو يملك تنوع من تنوعات اللغة الفصحى، وبعد دخوله حرم المدرسة يبدأ في تعلم لغة عربية فصيحة، فيكون لمكتسباته القبلية اللغوية (لهجته) أثر في تعلمه للغة الجديدة، أثر إيجابي وأثر سلبي.
Key word: tribal gains-classical Arabic- the accent الكلمات المفتاحية: المكتسبات القبلية ــ اللغة العربية الفصحى ــ اللهجة.
بن بتقه مهدي
.
ص 1050-1072.
ثابت طارق
.
ص 284-297.
عامر يحياوي
.
ص 323-331.