أبوليوس
Volume 5, Numéro 2, Pages 24-39
2018-06-01

Le Socle Commun En Algérie, A-t-il Aidé La Prise De Notes à Trouver Sa Place Parmi Les Autres Pratiques De L’écrit à L’université?

الكاتب : Wafa Bouchair . Nawal Boudchiche .

الملخص

إن تدوين رؤوس الأقلام تعد من أهم الممارسات الكتابية كونها إحدى وسائل التعلم في الجامعة. وبفضل تعميم ﺒﺮﻨﺎﻤﺞ ﺍﻟﺗﻌﻟﻳﻢ القاعدﻱ المشترك في الجامعة الجزائرية، أصبحت تدوين رؤوس الأقلام مادة تعلم و تعليم. نسعى من خلال هذا العمل إلى التأكد من كفاءة و فعالية الطريقة التي تدرس بها تقنية تدوين رؤوس الأقلام حاليا. Note taking is a writing activity of teaching methodology and interdisciplinary of university culture from oral and/ or written issues. It is obviously an important means to learning. It has become a teaching/ learning subject body with the generalization of the common standard in Algeria. We intend, through this work, to check whether the way note taking is handled is sufficient and efficient.

الكلمات المفتاحية

تدوين رؤوس أقلام ؛تعلم؛تعليم؛ القاعدة المشتركة