الأفاق للدراسات الإقتصادية
Volume 3, Numéro 2, Pages 329-349
2018-09-30
Authors : كنوش محمد . مؤمن شرف الدين .
The purpose of this study is to propose a model on how corporate social responsibility (CSR) influences Customer based brand equity (CBBE). Four factors have been suggested, that may moderate the role of CSR on CBBE, and these factors are: Customer attitude towards CSR, the perceived nature CSR, Cultural and ideological factors and Market presence, quality and price of CSR products. تهدف هذه الدراسة إلى اقتراح نموذج حول كيفية تأثير المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات على العلامة التجارية. تم اقتراح أربع عوامل يمكن أن تكون كمحدد في دور المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات على العلامة التجارية؛ هذه العوامل هي: موقف العملاء تجاه المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات، نظرة التصورية للعميل لطبيعة المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات، العوامل الثقافية والإيديولوجية وتوفر المنتج في السوق والجودة والسعر للمنتجات هذه المؤسسات.
Keywords: Corporate social responsibility; Customer based brand equity.
كنوش محمد
.
مؤمن شرف الدين
.
pages 230-249.
كنوش محمد
.
مؤمن شرف الدين
.
pages 628-642.
فاطيمة الزهراء ابن سيرود
.
فيصل توامي
.
ص 40-54.
Baadj Hachemi
.
Bouakkaz Hadjer
.
pages 28-41.
Bouakkaz Hadjer
.
Rahmani Youcef Zakaria
.
pages 73-82.