دراسات اقتصادية
Volume 9, Numéro 2, Pages 474-476
2015-08-01

"the Effectiveness Of The Brainstorming Strategy In Achieving Creativity In Business Organizations" "theorical Approach"

Authors : Krameche Bilal . Abdhafid Aimar .

Abstract

The aim of this research paper is to identify the effectiveness of the brainstorming strategy in achieving creativity in business organizations. It is divided into five sections, in which the historical development of the brainstorming strategy is exposed in the first section, its definition and its benefits in the second section, the third section has been allocated to the study of the brainstorming principles and for the fourth section and the fifth section they have been addressed to all the brainstorming stages and its effectiveness. تهدف هذه الورقة البحثية إلى معرفة فعالية استراتيجية العصف الذهني في تحقيق الابتكار في منظمات الأعمال. تم تقسيم المقال إلى خمسة أقسام، حيث تم التعرض للتطور التاريخي لإستراتيجية العصف الذهني في القسم الأول و تعريفها وفوائدها في القسم الثاني منها، أما القسم الثالث فقد خصص لدراسة مبادئ العصف الذهني و بالنسبة للقسم الرابع و الخامس فقد تم التطرق من خلالهما إلى كل من مراحل العصف الذهني و فعاليته.

Keywords

Brainstorming, innovation, creativity, innovative thinking, business organizations العصف الذهني، الإبتكار، الإبداع، التفكير الإبتكاري، منظمات الأعمال