دراسات اقتصادية
Volume 9, Numéro 2, Pages 474-476
2015-08-01
Authors : Krameche Bilal . Abdhafid Aimar .
The aim of this research paper is to identify the effectiveness of the brainstorming strategy in achieving creativity in business organizations. It is divided into five sections, in which the historical development of the brainstorming strategy is exposed in the first section, its definition and its benefits in the second section, the third section has been allocated to the study of the brainstorming principles and for the fourth section and the fifth section they have been addressed to all the brainstorming stages and its effectiveness. تهدف هذه الورقة البحثية إلى معرفة فعالية استراتيجية العصف الذهني في تحقيق الابتكار في منظمات الأعمال. تم تقسيم المقال إلى خمسة أقسام، حيث تم التعرض للتطور التاريخي لإستراتيجية العصف الذهني في القسم الأول و تعريفها وفوائدها في القسم الثاني منها، أما القسم الثالث فقد خصص لدراسة مبادئ العصف الذهني و بالنسبة للقسم الرابع و الخامس فقد تم التطرق من خلالهما إلى كل من مراحل العصف الذهني و فعاليته.
Brainstorming, innovation, creativity, innovative thinking, business organizations العصف الذهني، الإبتكار، الإبداع، التفكير الإبتكاري، منظمات الأعمال
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
كرامش بلال
.
pages 590-607.
بوبعاية حسان
.
عبد الحفيظ حسام الدين
.
ص 47-65.
Bensada Souad
.
Bouriche Sihem
.
pages 213-229.