دراسات نفسية وتربوية
Volume 8, Numéro 2, Pages 67-84
2015-12-31

أثر استخدام برمجية Algebrator في تحليل المقادير الجبرية وتطبيقاتها في حل المسألة لدى طلاب الصف التاسع الأساسي في الأردن

الكاتب : اقرينه أحمد عمر . أحمد الشرع إبراهيم .

الملخص

This study aimed at investigates the effect of software Algebrator in Algebraic analysis and its applications in problem solving among the basic ninth-grade students in Jordan. Purposeful selected a sample of 58 students distributed equally on the two groups: Experimental and control group. To achieve the purpose of the study the researchers developed two tests; Algebraic analysis (13) items of multiple choice, and Algebraic application test consist of (6) essay questions. The results showed that there is a statistically significant differences at (α = 0.05) in the analysis of algebraic expressions and their applications in problem solving; in favor of the experimental group students. In light of the findings, the researchers recommend the use of software Algebrator in the mathematics instruction in algebraic expressions

الكلمات المفتاحية

Software algebrator- Algebraic analysis- Applications of algebraic analysis-mathematics- ninth grade.

أثر استخدام استراتيجية التعلم التعاوني في التحصيل الدراسي لدى طلاب الصف الثالث الأساسي في مادة التربية الإسلامية

دكتوره استاذ مساعد رشا سامي اسماعيل خابور .  دكتوره استاذ مساعد ميساء بني خلف . 
ص 89-107.