social and human sciences review مجلة العلوم الاجتماعية والانسانية
Volume 9, Numéro 19, Pages 21-34

Learners’ Perception Of Teacher’s Correction And Their Self Correction Of Written Performances

Authors : Ayeche Zidat .

Abstract

يهدف البحث الحالي إلى إلقاء بعض الضوء على تصورات المتعلمين حول تصحيح المعلم وتصحيح الذات للأداء المكتوب. إن محاولة التحقيق في هذه المسألة ذات أهمية قصوى. وقد توفر النتائج بعض الرؤى حول دور التصحيح والتصحيح الذاتي في القضاء على خوف المتعلمين أو على الأقل من أن يكونوا مخطئين بحيث يسهل عملية التعلم من خلال تطوير الوعي اللغوي. أثبتت نتائج هذا التحقيق أنه لا يوجد توافق في مجال توفل / تيسل حول تصحيح الأخطاء، والأسباب الأكثر شيوعا لعدم الرغبة في التصحيح هي التأثير السلبي الكبير على ثقة المتعلمين ودوافعهم، في حين أن الأسباب الأكثر شيوعا للارهاب التصحيح هو هدف المتعلمين لتحسين تعلمهم للغة الأجنبية. The present research work attempts to shed some light on the learners’ perceptions of the teacher’s correction and their self correction of written performances. Trying to investigate this issue is of paramount importance. The findings might provide some insights into the role of correction and self-correction in eliminating, or at least, reducing learners' fear of being mistaken so that to facilitate the process of learning by developing language awareness. The outcomes of this investigation proved that there is no consensus in the tefl / tesl field about error correction, and the most frequent reasons for not wanting correction is the great negative impact on the learners’ confidence and motivation whereas, the most frequent reasons for wanting correction is the objective of the learners to better their learning of the foreign language.

Keywords

self correction; written performances; Learners’ perception; teacher’s correction