social and human sciences review مجلة العلوم الاجتماعية والانسانية
Volume 13, Numéro 26, Pages 9-26

Exploring Efl Teachers’ Insights Into Culture And Culture Teaching: The Case Of The Department Of English Of The University Of Batna

Authors : Amel Bahloul .

Abstract

في هذه الدراسة نبحث عن آراء واعتقادات أساتذة اللغة الانجليزية حول الثقافة وثقافة التدريس وكذلك ما يطبق في أقسام الدراسة في قسم اللغة الانجليزي جامعة باتة. للوصول إلى هذه النهاية (النتيجة) اتبعنا المنهج الوصفي حيث اعتمدنا على استبيان من إعداد الباحث والذي قدم إلى المعنيين (العينة). هذه الدراسة تبين أن الأساتذة يعرفون الثقافة في مفهوم السوسيولوجية كذلك النتائج تشير إلى أن إدراك الثقافة على إنها ثقافات بريطانية وأمريكية تبقى لحد الآن تدور بين الأساتذة. Abstract This study investigated EFL teachers’ opinions and beliefs about culture and culture teaching as well as their related practices and applications in their classrooms, in the Department of English of the University of Batna. To this end, a descriptive methodology was employed and a questionnaire prepared by the researcher was given to the participants. The study shows that teachers predominantly define culture in a sociological sense. The findings also revealed that the perception of “culture” as the culture of “British and American cultures” is still prevalent among the teachers.

Keywords

Exploring EFL Teachers. الثقافة وثقافة التدريس . السوسيولوجية. ثقافات بريطانية وأمريكية culture teaching . culture . the University of Batna.