الحوار المتوسطي
Volume 8, Numéro 2, Pages 160-181
2017-12-31

إستراتيجية الإمداد(اللوجستيك) في العمليات التجارية الدولية

الكاتب : Hachrouf Fatima Zohra . Sahraoui Benchiha . Kameli Mohamed .

الملخص

تهدف هذه الدراسة الى توضيح أهمية التسيير الجيد لأنشطة الامداد الدولي بإعتبارها أحد السمات الأساسية لنجاح المؤسسات في السوق الدولي و كذا توضيح الدور الكبير الذي يلعبه الإمداد الدولي في خلق مزايا تنافسية بالنسبة للمؤسسة في السوق الدولي هذه المزايا التي تسهم بشكل كبير في تحقيق رضا العميل الذي يعتبر جوهر العملية التسويقية ، و سنحاول من خلال هذه الورقة البحثية الى التعرف على مختلف المراحل التي تمكننا من صياغة استراتيجية دولية للإمداد. This study aims to illustrate the importance of good governance for the activities of the international supply as a basic feature of the organization's success in the international market and as well as illustrate the significant role played by the international supply in the creation of competitive advantages for the institution in the international market these advantages, which significantly contribute to the achievement of a client who is considered satisfaction the essence of the marketing process, and also we will try through this paper to identify the balance of sharing different stages that will enable us to formulate an international strategy for the supply.

الكلمات المفتاحية

اللوجستيك الدولي - سلسلة التوريد - المناولة - النقل - سلسلة القيمة International logistics- supply chain- handling- Transportation- Value Chain.