مجلة الأعمال الإلكترونية والاقتصاد الرقمي
Volume 2, Numéro 2, Pages 21-28
2024-10-01

The Role Of Social Electronic Commerce To Increasing The International Tourism

Authors : Khaladi Sarra . Rafa Nadia . Elbaroud Oumelkheir .

Abstract

The technological development witnessed by the information and communications technology sector has a significant impact on the management of the institutional system and in all sectors, including the tourism sector, as it is one of the vital and pioneering sectors in the field of services, which is characterized by difficulty and continuous innovation, as the process of promoting tourist areas via the Internet and the e-tourism industry via platforms has become Social media globally is extremely important, inexpensive and successful in attracting foreign tourists to tourist and natural areas, through the use of multiple methods of promotion and advertising via the Internet, which has become available to all members of society as a free media, which will contribute to increasing the rates of tourist attraction in many countries of the world. ن التطور التكنولوجي الذي يشهده قطاع تكنولوجيا المعلومات والاتصالات له أثر كبير على إدارة منظومة المؤسسات وفي كافة القطاعات بما فيها قطاع السياحة، فهو من القطاعات الحيوية والرائدة في مجال الخدمات والذي يتميز بالصعوبة والابتكار المستمر، حيث أصبحت عملية الترويج للمناطق السياحية عبر الإنترنت وصناعة السياحة الالكترونية عبر منصات التواصل الإجتماعي عالميا بالغة الأهمية وغير مكلفة وناجحة في جذب السياح الأجانب للمناطق السياحية والطبيعية، من خلال استخدام أساليب متعددة للترويج والإعلان عبر الإنترنت والتي أصبحت متاحة لجميع أفراد المجتمع كوسيلة إعلامية حرة، الأمر الذي سيسهم في زيادة معدلات الجذب السياحي للعديد من دول العالم.

Keywords

tourism, e-tourism, social networking sites, tourism marketing, the Internet.