La revue de la Communication et du Journalisme
Volume 11, Numéro 1, Pages 23-34
2024-08-12
Authors : Sellam Kahina .
Childhood is one of the basic stages in human development, during this period the child takes his first steps in life, learns to speak and move, and his personality begins to form until he becomes in the future a young and mature individual who performs his responsibilities towards his society and performs his duties after obtaining his rights. Culture is the important matters that must be taken care of in preparing and educating the child, it contributes to the formation of the child's personality And make him an enlightened and aware individual, so our research paper aims to define the concept of the child’s culture and the cultural upbringing of the child, and to identify the sources of its formation and the factors affecting it, its characteristics and highlighting its importance and role in building a child's personality. تعد مرحلة الطفولة من بين مراحل نمو الإنسان المهمة و المميزة، ففيها يخطو الطفل خطواته الأولى في الحياة، فيتعلم الكلام و الحركة، و تبدأ شخصيته في التكون شيأ فشيء حتى يصبح مستقبلا فردا يافعا ناضجا يقوم بمسؤولياته تجاه مجتمعه. و من بين الأمور المهمة التي يجب الاهتمام بها لإعداد الطفل نذكر التنشئة الثقافية، التي تساهم في بناء و تكوين شخصية الطفل و تجعل منه فردا مستنيرا و واعيا، لذا اخترنا أن يكون موضوع مقالنا حول التنشئة الثقافية للطفل، و تهدف ورقتنا البحثية هذه إلى تحديد مفهوم ثقافة الطفل و التنشئة الثقافية للطفل، و التعرف عن مصادر تكوينها و العوامل المؤثرة فيها، مميزاتها و تسليط الضوء على أهميتها و دورها في بناء شخصية الطفل
child ; upbringing ; culture ; child culture ; sources ; الطفل ; التنشئة ; الثقافة ; ثقافة الطفل ; المصادر
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
بن عثمان أم الخير
.
بوحفص ابراهيم
.
ص 139-160.
Said Houari Amel
.
pages 257-268.